۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
پیشنهاد واشنگتن درباره نفت روسیه بحران انرژی را افزایش می‌دهد
وزیر دارایی اندونزی:

پیشنهاد واشنگتن درباره نفت روسیه بحران انرژی را افزایش می‌دهد

به گفته وزیر دارایی اندونزی اعمال سقف قیمتی نفت روسیه، بحران انرژی را حل نمی‌کند و سقف قیمتی نفت روسیه می‌تواند شکاف بین عرضه و تقاضای نفت را افزایش دهد.

به گزارش بازار، سری مولیانی ایندراواتی، وزیر دارایی اندونزی، روز جمعه گفت: محدودیت‌های پیشنهادی آمریکا برای قیمت نفت روسیه می‌تواند بحران جهانی انرژی را تشدید کند و به حل مشکلات عرضه‌ که جهان با آن مواجه است کمکی نمی‌کند. به گفته این مقام، قیمت انرژی بالاست زیرا تقاضا از عرضه پیشی گرفته که به دلیل حمله روسیه در اوکراین و تحریم های بعدی غرب که بخش انرژی این کشور را هدف قرار داده، مختل شده است.

ایندراواتی در حاشیه جلسه وزرای مالی و روسای بانک مرکزی گروه ۲۰ در بالی اندونزی با خبرنگاران گفت: قرار دادن سقف برای قیمت نفت روسیه قطعاً مشکلی را حل نمی کند، زیرا این محدودیت برای مقداری است که در مقایسه با تقاضای موجود، کافی نیست. این مقام مسئول افزود: با نزدیک شدن به فصل گرما، شکاف عرضه و تقاضا در ماه های آینده بیشتر خواهد شد. اظهارات ایندراواتی در بحبوحه سفر جانت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده به آسیا بیان می شود که قصد دارد در آن از مکانیسم سقف قیمتی نفت حمایت کند. یلن روز چهارشنبه تعیین سقف قیمت را یکی از قدرتمندترین ابزارها برای مبارزه با تورم خواند.

روز چهارشنبه، مولی مونتگومری، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا گفت که واشنگتن مکانیسم پیشنهادی را فرصتی برای پرداخت کمتر واردات انرژی روسیه و تثبیت بازار جهانی نفت می‌داند. تحلیل گران تردید دارند که آیا این اقدام موثر خواهد بود در حالی که روسیه می تواند نفت خود را به قیمت تعیین شده توسط واشنگتن نفروشد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت که معرفی مکانیزم سقف قیمت زمان بر است، در حالی که بسیاری از جزئیات باید قبل از نهایی شدن آن مشخص شود. ایالات متحده در تلاش است تا هند و چین را متقاعد کند که از سقف قیمتی حمایت کنند، اما کارشناسان تردید دارند که آنها موافقت کنند و در حال حاضر هر دو کشور نفت خام روسیه را با تخفیف های زیاد ذخیره می کنند.

ایندراواتی گفت که منشأ بحران کنونی درگیری اوکراین است. وی با اشاره به ممنوعیت واردات نفت روسیه و تحریم جزئی نفت اتحادیه اروپا توسط آمریکا گفت: به دلیل این جنگ است که اختلال در عرضه و پیامدهای جنگ در شرایط تحریم ها، وضعیت پیچیده تری را ایجاد می کند.

کد خبر: ۱۶۲٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha