۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
کاهش خودروهای ناقص کف پارکینگ از ۸۰ هزار به ۲ هزار دستگاه
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد

کاهش خودروهای ناقص کف پارکینگ از ۸۰ هزار به ۲ هزار دستگاه

تیموری، مدیر عامل گروه سایپا گفت: خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان وجود ندارد و دیگر خودرو کسری دار تولید نخواهد شد.

به گزارش بازار، محمدعلی تیموری، با اشاره به میزان خودروهای ناقص کف پارکینگ خودروسازان‌, افزود: در اواخر سال گذشته، ۸۰ هزار خودرو ناقص و کسری دار در پارکینگ‌ها وجود داشت که اکنون این میزان به کمتر از ۲ هزار دستگاه رسیده است.

وی گفت: به دنبال کاهش تولید خودروهای ناقص، بناست که خودروهای تولیدی دیگر به طور کامل و بدون کسری تولید شوند، در نتیجه در مدت چند ماه نخست امسال، خودروی ناقصی به میزان قبل اضافه نشده ضمن اینکه خودروهای ناقص قبلی جمع آوری شده است.

به گفته تیموری، اکنون برخی خودروهای ناقص تکمیل و تحویل مشتری شده و تعدادی خودروهای کسری دار مانند تیبا یک و تیبا ۲ که دارای عیوب بودند, با توجه به اظهار نظر سازمان ملی استاندارد در پارکینگ‌ها مانده و عیوب آن‌ها مرتفع شده و امیدواریم به کمک سازمان ملی استاندارد، بتوانیم این خودروها را تحویل دهیم.

مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد نیز در این رابطه گفت: خودروهای تیبا, تیبا ۲ و سمند به دلیل عیوب و ایرادات فنی تولید نخواهند شد و به دنبال آن آقای هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا نیز اعلام کرد که این خودروها اجازه شماره گذاری ندارند.

بر اساس این گزارش؛ توقف تولید خودروی ناقص نیز در گروه صنعتی ایران خودرو رقم خورد و و آنطور که این خودروساز اعلام کرده تعداد خودروهای ناقص کف پارکینگ از ۸۲ هزار و ۵۰۰ خودرو به ۲۲ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است. ایران خودرو توانست با این رویکرد ضمن انجام تعهدات خود و کاهش چشمگیر خودروهای ناقص رشد ۵۳ درصدی تولید خودروی کامل را به ثبت برساند که این امر در کنار برنامه‌های ارتقای کیفیت، تحقق هدف تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو سواری و تجاری در ۱۴۰۱ و صرفه جویی هفت هزار میلیارد تومانی ناشی از تولید خودرو کامل را به همراه داشته است.

گفتنی است؛ ماجرای تولید خودروهای ناقص از سال گذشته جریان ساز شد به طوری که پس از بررسی سازمان بازرسی مشخص شد تعداد خودروهای ناقص کف پارکینگ خودروسازان به ۱۷۰ هزار خودرو رسیده است؛ پس از آن سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرد و پرونده قضایی علیه خودروسازان تشکیل داده شد. پس از آن خودروسازان اعلام کردند محصولات انبار شده همه، به دلیل نبود یک ریزتراشه، ناقص هستند و امکان تجاری‌سازی آن‌ها وجود ندارد. در نهایت و پس از پیگیری‌های مکرر، رئیس جمهور نیز وارد عمل شد و در بازدید از پارکینگ خودروسازان اعلام کرد خودروسازان باید هر چه سریعتر خودروهای ناقص را تکمیل و روانه بازار کنند.

کد خبر: ۱۶۱٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha