۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
تهیه نقشه راهبردی صنعتی و ارتقای تولید داخل تا شهریور

تهیه نقشه راهبردی صنعتی و ارتقای تولید داخل تا شهریور

نشست بررسی نقشه راهبردی صنعت و تولید داخل با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت رئیس موسسه عالی آموزش، پژوهش و مدیریت برنامه ریزی برگزار شد.

به گزارش بازار، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت امروز در نشست بررسی نقشه راهبردی صنعت و تولید داخل از تلاش موسسه عالی آموزش و پژوهش و مدیریت برنامه ریزی رئیس جمهوری برای تهیه این نقشه تشکر کرد ضمن اینکه، تهیه نقشه راهبردی صنعتی و ارتقای تولید داخل تا شهریور در این نشست مطرح شد.

وی اضافه افزود: در تهیه نقشه راهبردی باید به مدل مفهومی کاملا مشخص و دقیق رسید.

فاطمی امین با اشاره به اهمیت سازوکار اجرایی افزود: باید در تهیه نقشه راه به سازو کار آن توجه شود. تعیین بهترین راهبردها بدون تعریف سازوکار اجرایی آن فایده‌ای ندارد.

در این نشست عادل آذر نیز با اشاره به اینکه کار تهیه و تدوین نقشه راهبردی صنعتی و ارتقای تولید داخل تا شهریور ماه سال جاری نهایی می‌شود در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باور داریم بدون درگیر کردن نهادهای ذی ربط، سازمان‌ها و خبرگان و دانشگاه‌ها و با تایید بر دیوان سالاری و قبولی بخش صنعت این کار به سرانجام نخواهد رسید.

رئیس موسسه عالی آموزش، پژوهش و مدیریت برنامه ریزی افزود: در تهیه این نقشه ما کنار وزارت سمت در جایگاه مشاور پژوهش میدانی قرار داریم و عقیده داریم باید مرحله به مرحله کار تهیه نقشه با تایید وزارت صمت باشد، چون مجری و متولی اصلی این وزاتخانه است افزود: ۱۴ فهم مشترک اقتصادی که مانند میثاق نامه می‌ماند طراحی کرده ایم همچنین بحث رسته‌ها و زنجیره‌های صنعتی در سطح جهانی و متولیان آن را نیز تعریف کرده ایم. فهرست قواعد بنیان همچنان در حال احصا است و در پی آن اجرا و پایش را مورد توجه داریم تا براساس تاکید رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت سندی قابل اجرا تهیه شود.

کد خبر: ۱۶۱٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha