۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
ریزش قیمت فولاد متعاقب رکود گسترده در آمریکا
روند نزولی قیمت فلزات در بازارهای جهانی؛

ریزش قیمت فولاد متعاقب رکود گسترده در آمریکا

با افزایش احتمال شکل گیری رکود گسترده در آمریکا، قیمت فولاد در بازارهای بین المللی به ریزش خود ادامه داد.

به گزارش بازار، با افزایش احتمال شکل گیری رکود گسترده در آمریکا، قیمت فولاد در بازارهای بین المللی به ریزش خود ادامه داد.

انتشار آمار اقتصادی آمریکا در روز چهارشنبه نشان داد که تورم در این کشور همچنان افسار گسیخته به نظر می رسد و چشم اندازی روشنی نیز پیش روی آن نیست. همین موضوع، منجر به ایجاد شایعاتی در خصوص احتمال افزایش ۱ درصدی نرخ بهره بانکی بیشتر توسط فدرال رزرو شده، نرخی که در صورت عملیاتی شدن می تواند بسیاری از صنایع آمریکا و دیگر کشورهای صنعتی جهان را به کام ورشکستگی فرو ببرد.

از سوی دیگر، انتظار می رود افزایش تقاضا برای بازار خودرو در چین، میزان تقاضا برای فولاد را افزایش دهد. طبق گزارش انجمن خودروسازان چین (CAAM) تولید بخش خودروسازی این کشور در ماه ژوئن، ۲.۴۹۹ میلیون دستگاه بوده که ۲۹.۷ درصد بیشتر از ماه قبل است. الگوی رو به رشد تولید خودرو می تواند نتیجه بازی را تا حد زیادی تغییر دهد.

با این حال، کاتالیزوری که تقاضا برای فولاد را کاهش می دهد، ورود موسمی به دلیل توقف فعالیت های ساخت و ساز در همان دوره است. باران های موسمی بسیاری از استان های چین و دیگر کشورهای آسیایی را درنوردیده که منجر به به تعویق افتادن ساخت و ساز مسکن، زیرساخت ها و سایر فعالیت های مرتبط شده است.

لذا به نظر می رسد دستکم در شرایط کنونی، تغییر خاصی در قیمت فولاد در بازارهای جهانی رخ نخواهد داد و باید دید تصمیم نهایی فدرال رزرو برای تعیین نرخ جدید بهره بانکی چه خواهد بود.

کد خبر: ۱۶۱٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha