۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
ضرورت هدف‌گذاری برای رشد در تامین اجتماعی
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد

ضرورت هدف‌گذاری برای رشد در تامین اجتماعی

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از رشد ۲۰ درصدی تولید در شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه خبر داد و گفت: شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار با تولید دانش‌بنیان در یک صحنه اقتصادی باید رقابت کنند.

به گزارش بازار، «محمدهادی زاهدی وفا» روز چهارشنبه در همایش سراسری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) اظهار داشت: اگر این رقابت محقق شود، می‌توانیم بازارهای داخلی ‌جهانی را حفظ و در اقتصاد رشد داشته باشیم.

وی افزود: در گذشته سرمایه‌گذاری چندانی در شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه نداشته‌ایم و نرخ تورم و بیکاری بالا بوده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهداف گام دوم انقلاب گفت: در گام اول تجربه گران‌سنگی داشته‌ایم که چراغ راه ما بود، اکنون در فضای گام دوم انقلاب زندگی می‌کنیم.

زاهدی وفا ادامه داد: مؤلفه‌های رشد اقتصادی معنویت، تولید دانش بنیان، مبارزه با فساد و سایر موارد است. شعار امسال زینتی نیست و برای اقتصاد ما ضرورت دارد؛ اگر نتوانیم تولیدات دانش بنیان داشته باشیم، بازار بین‌المللی را از دست خواهیم داد.

وی بیان داشت: یکی از ظرفیت‌هایی که در تامین اجتماعی داریم، خصلت مردمی بودن است و جمع کثیری از مردم ذی‌نفعان آن هستند، زیرا مردمی بودن این امکان را می‌دهد تا موازین شرعی را در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها موردتوجه قرار دهیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در وزارت اقتصاد تکالیف اقتصادی داریم، گفت: شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار با حاکمیتی که دارند، باید به تکالیف اجتماعی نیز بپردازند. اکنون در فضای دو بُعدی اقتصادی و اجتماعی قرار داریم که برای رشد در تامین اجتماعی باید هدف‌گذاری داشته باشیم.

زاهدی وفا با بیان اینکه ماهانه رشد شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار را بررسی می‌کنیم، تاکید کرد: تا در پایان سال نقش تولید دانش بنیان را ارزیابی خواهیم کرد و این در حالی است که اکنون رشد ۲۰ درصدی محصول‌ها در شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه را داشته‌ایم.

وی با اشاره به هم‌افزایی در مدل‌های اقتصادی، گفت: نظام شبکه‌ای در تولید، تامین، توزیع و مصرف باید در نظر گرفته شود و ما امین سهامداران هستیم که باید مولدسازی دارایی‌ها را دنبال کنیم.

کد خبر: ۱۶۱٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha