۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸
درباره مشوق های حمایتی برای افزایش حقوق سال کوتاهی شد| حذف برخی از صنعتگران پیرو تکانه‌های اقتصادی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

درباره مشوق های حمایتی برای افزایش حقوق سال کوتاهی شد| حذف برخی از صنعتگران پیرو تکانه‌های اقتصادی

جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در زمینه ارائه مشوق های حمایتی به صنعتگران پیرو افزایش حقوق کارگران کوتاهی شد.

علی جدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی و تاثیر برخی عوامل و تصمیمات در این رابطه بیان کرد: دولت به دلیل اینکه پیش بینی می کرد حذف ارز ترجیحی هزینه های خانوار را افزایش خواهد داد و قدرت خرید مردم را پایین می آورد، افزایش حقوق حداقلی کارگران را مدنظر قرار داد. بنابراین موضوع افزایش حقوق حداقلی کارگران یکی از عوامل تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: به واقع هزینه های این تصمیم گیری از جیب کارفرمایان و صنعتگران و تولید پرداخت شد. همچنین این افزایش حقوق حداقلی روی هزینه های تولید اثر گذار خواهد بود که باز تاثیرات این موضوع به جامعه بازمی گردد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: دولت می توانست در این بخش مشوق هایی را برای کارآفرینان و صنایع در نظر بگیرد تا این موضوع جبران شده و نهایتا تاثیری بر روی کالای تمام شده نداشته باشد.

این نماینده مجلس بیان کرد: متاسفانه در زمینه ارائه مشوق های حمایتی به صنعتگران پیرو افزایش حقوق کارگران کوتاهی صورت گرفت لذا کارآفرین هم اگر بخواهد تولید پایداری داشته باشد مجبوراند تا بخشی از قیمت کالای خود را افزایش دهد تا برخی از هزینه های تولید و نیروی انسانی را جبران کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: به عنوان مثال فردی در حوزه انتخابیه بنده به من می گفت مصرف گاز کارخانه من شش برابر شده است بنابراین حمایت از این بخش باید مدنظر قرار می گرفت.

این نماینده مجلس ادامه داد: وقتی این تکانه ها به صنعت وارد می شود ممکن است بخشی از صنعتگران دیگر نتوانند به خوبی رقابت کرده و حذف می شوند و بخشی هم اگر ماندگار می شوند هزینه های تولید را روی کالاها در نظر می گیرند و نهایتا کالایی که دست مصرف کننده می رسد با چند برابر قیمت خواهد بود.

این نماینده مجلس بیان کرد: اینکه ما می بینیم ارز ترجیحی ۴ قلم کالا حذف شده اما قیمت سایر کالاها هم افزایش پیدا کرده است، بخشی از این موارد ناشی از این تکانه ها و به غیر از حذف ارز ترجیحی است.

جدی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی بر روی ۴ کالا مورد نظر تاثیر گذار بود، بیان کرد: به غیر از این موارد برخی از تکان های اقتصادی هم وجود داشته که مقداری باعث افزایش قیمت کالاها شده است.

کد خبر: ۱۶۱٬۶۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha