۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
مزیت بزرگ کشت دانه‌های روغنی در ایلام| کارخانه روغن کشی احداث می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

مزیت بزرگ کشت دانه‌های روغنی در ایلام| کارخانه روغن کشی احداث می‌شود

ایلام- عموزاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به مزیت بزرگ کشت دانه‌های روغنی در استان، گفت: به‌زودی کارخانه روغن کشی احداث می‌شود.

آذرنوش عموزاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از مزیت‌های نسبی استان ایلام در بحث کشت کلزا در استان است که در سنوات گذشته سطح زیرکشت این محصول دارای نوساناتی بوده است.

وی گفت: در سنوات گذشته تولید سالانه این محصول در استان به ۲۱ هزار تن هم رسیده بود ولی در سال جاری با توجه به پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی بود، تولیدات استان به ۱۳ هزار تن رسیده است.

عموزاده اضافه کرد: سطح زیر کشت کلزا در استان به ۸ هزار و ۴۰۰ هکتار کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد: در بحث فرآوری و روغن گیری این محصول نیز متقاضیانی وجود دارد که از طریق صنایع کشاورزی سازمان مجوزهای لازم صادر شده است.

وی ادامه داد: متقاضیان پیگیر احداث کارخانجات روغن کشی در سطح استان هستند، جهاد کشاورزی استان نیز حمایت های لازم از قبیل پرداخت تسهیلات کم بهره را انجام خواهد داد.

لزوم توسعه باغات ایلام
وی عنوان کرد: در سطح استان در حال حاضر ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار باغات وجود دارد که در زمینه باغات، ایلام آخرین استان کشور با فاصله زیاد قرار دارد.

عموزاده اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام گرفته و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در سطح استان وجود دارد برای بحث توسعه باغات در اراضی شیب دار در حال مکان یابی هستیم.

وی گفت: اراضی ملی که در این زمینه وجود دارد شناسایی شده و قرار است توسعه باغات در استان به صورت جدی انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد: در بحث توسعه گیاهان دارویی و گیاهان زینتی نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی در سطح استان وجود دارد،پیگیری این موضوع نیز هستیم که بتوانیم سطح این محصولات را افزایش دهیم.

وی گفت: یکی دیگر از مزیت‌های نسبی استان بحث توسعه گلخانه‌ها است، در سطح استان ایلام در حال حاضر ۱۵ هکتار گلخانه وجود دارد که به ازای هر هکتار گلخانه زمینه ایجاد اشتغال ۱۰ نفر فراهم می‌شود.

عموزاده اضافه کرد: سالانه باید حداقل ۱۲ هکتار گلخانه در سطح استان ایجاد کنیم، از طریق شرکت‌های کشاورزی کشور چند نقطه در این راستا مکان یابی و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد گلخانه فراهم شده است.

کد خبر: ۱۶۱٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha