۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲
مهار تورم لازمه موفقیت طرح جهش تولید مسکن| نیازمند تغییرات در «الگوی ساخت» هستیم
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

مهار تورم لازمه موفقیت طرح جهش تولید مسکن| نیازمند تغییرات در «الگوی ساخت» هستیم

 گرگان- مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به ضرورت ساخت مسکن در متراژهای مختلف برای دهک های گوناگون جامعه، گفت: نباید از اعمال تغییرات در الگوی ساخت آپارتمان واهمه داشته باشیم.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: مصرف کننده ها و متقاضیان طرح جهش مسکن از طیف های اجتماعی و درآمدی مختلفی تشکیل شده اند که باید بر مبنای توان مالی آن ها الگوهای ساخت متعددی طراحی کنیم.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور گفت: انبوه سازان فعال در طرح جهش مسکن می توانند با استفاده از یک فرایند ترکیبی، واحدهای مسکونی با متراژهای مختلف تولید و به بازار ارائه داده تا دامنه انتخاب متقاضیان بیشتر شود.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت ها و تعدیل های پیش بینی شده، قیمت یک واحد ۵۰ تا ۶۰ متری آپارتمان، در طرح جهش تولید مسکن رقمی معادل ۶۰۰ میلیون تومان می‌شود و با در نظر گرفتن وام دولت سهم آورده متقاضیان به حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان می رسد که عددی معمول و قابل پرداخت توسط دهک های متوسط جامعه است.

مرتضوی بیان کرد: وام های ۴۵۰ میلیون تومانی در تهران، ۴۰۰ میلیون تومانی در کلان شهرها و ۳۰۰ میلیون تومانی در مراکز استان‌ها نقش اصلی در تامین هزینه تمام شده مسکن برای مشتریان ایفا می کند؛ ضمن اینکه در شرایط خاص و در صورت نیاز امکان افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی تسهیلات همانند پروژه مسکن مهر قابل تصور است.

رئیس انجمن انبوه‌سازان گلستان افزود: برای اقشار متوسط و رو به بالا در جامعه واحدهای بزرگتر طراحی خواهد شد به نحوی که با آورده مالی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان امکان برخورداری از واحدهای بزرگتر محقق شود.

وی گفت: یکی از مهم ترین مولفه های موفقیت در طرح جهش مسکن مهار تورم از سوی دولت است؛ در شرایط فعلی و با تورم ۶۰ درصدی، امکان خرید مسکن برای برخی از دهک های اقتصادی جامعه میسر نیست.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور تاکید کرد: دولت باید سازوکاری ترسیم کند که تورم کنترل شود زیرا در شرایط فعلی بخش زیادی از درآمدهای مردم در بخش معیشت و تامین خواروبار مصرف می شود و پس اندازی برای خرید مسکن باقی نمی‌ماند.

کد خبر: ۱۶۱٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha