۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۹
تامین مواد اولیه باکیفیت؛ چالش صنعت نوشیدنی‌ها
دبیر انجمن تولیدکنندگان ماء‌الشعیر و مالت مطرح کرد

تامین مواد اولیه باکیفیت؛ چالش صنعت نوشیدنی‌ها

دبیر انجمن تولیدکنندگان ماء‌الشعیر و مالت گفت: برخی صنایع از شرایط نامطلوب تامین نقدینگی و سرمایه در گردش گله دارند؛ اما چالش صنعت ماء‌الشعیر و مالت، شرایط سخت تامین مواد اولیه تولید است.

به گزارش بازار، حمیدرضا کمال‌علوی افزود: نوسانات قیمت ارز، روند واردات و تامین مواد اولیه مورد نیاز را سخت کرده و این مهم مانع از تولید باکیفیت و مناسب شده است. ضمن اینکه تامین مواد اولیه از داخل هم با بهای بیشتر از واردات این مواد تمام می‌شود و توجیه اقتصادی ندارد.

این فعال اقتصادی از دست رفتن سبد خانوار به دلیل افزایش بهای تمام شده محصول و در کنار آن کاهش قدرت خرید مردم را برای تولید بسیار نگران‌کننده دانست و افزود: پس از حذف ارز ترجیحی، شاهد بالا رفتن بهای تمام شده تولید یک محصول بودیم و متاسفانه این روند با توجه به سایر مشکلات اقتصادی که شاهد هستیم، ادامه دارد و تورم را بیشتر می‌کند.

کمال‌علوی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد بستری مناسب برای تامین مواد اولیه باکیفیت برای تولید در حوزه ماء‌الشعیر و مالت، درباره بخش‌نامه اخیر سازمان استاندارد مبنی بر تغییر برچسب محصولات غذایی و آشامیدنی گفت: هنوز انجمن، ابلاغیه‌ای در این باره دریافت نکرده است و بنابراین نمی‌توانم در این رابطه اظهار نظری داشته باشم.

کد خبر: ۱۶۱٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha