۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۷
واردات خودروها زیر ۲۰۰ میلیون برای اقشار پائین جامعه| نیاز به واردات ۳میلیون خودرو داریم
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد:

واردات خودروها زیر ۲۰۰ میلیون برای اقشار پائین جامعه| نیاز به واردات ۳میلیون خودرو داریم

مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر هیچ گونه مانع قانونی در زمینه واردات خودرو حتی در موضوعات ارزی وجود ندارد.

مصطفی طاهری در گفت و گو با بازار، با اشاره به موضوع واردات خودرو در کشور گفت: آئین نامه اجرای واردات خودرو از سوی وزارت صمت به هیئت دولت جهت تصویب ارسال شده است تا اقدامات در این بخش پیش رود.

وی افزود: در حال حاضر هیچ گونه مانعی قانونی در زمینه واردات خودرو حتی در موضوعات ارزی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: به محض تصویب آئین نامه اجرایی، دولت اقدام به واردات خودرو خواهد کرد. به نظر می رسد اجرای این موضوع تا یک ماه دیگر محقق خواهد شد.

طاهری در ادامه با اشاره به تاثیرات واردات خودرو به کشور ادامه داد: در حال حاضر حداقل به یک نیم میلیون خودرو در سال نیاز داریم. در چند سال گذشته میزان خودرویی که عرضه شده همیشه زیر یک میلیون خودرو بوده است بنابراین ما مقداری نیاز عقب مانده پیرو سالهای گذشته داریم و با احتساب این موارد هم اکنون به دو الی سه میلیون خودرو نیاز داریم.

وی با اشاره به روند روزانه تولید خودرو در کشور بیان کرد: اگر تولید خودرو به همین روال فعلی باشد ما به تولید یک میلیون و ششصد خودرو در سال جاری دست پیدا می کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ما در عرضه خودرو کمبود داریم، اظهارکرد: بخشی از این موضوع را می توانیم با واردات برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه ما خودرویی متناسب با نیاز اقشار پایین جامعه نداریم، بیان کرد: بنابراین خودروی اقتصادی و به صرفه اقشار پایین جامعه عرضه نمی شود. در حال حاضر پراید از گردانه تولید خارج شده است و البته کار خوبی بوده است اما متاسفانه خودرویی در همان میزان قیمت جایگزین آن نشده است لذا ما در این بخش ضعف داریم.

وی بیان کرد: متاسفانه ما دیگر خودرویی با پلتفرمی برای اقشار پایین جامعه نداریم و همه خودروهای حاضر نسبت به قبل گران قیمت هستند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بنابراین ضعف موجود باید در راستای واردات خودرو جبران شود و البته دولت به دنبال این است که خودروهای اقتصادی مناسب اقشار پایین جامعه را به کشور وارد کند.

وی تاکید کرد: حجمی از واردات خودرو به واردات خودروهای اقتصادی اختصاص پیدا خواهد کرد یعنی خودروهایی که با ۶ الی ۷ هزار دلار خریداری می شوند و این خودروها زیر دویست میلیون برای متقاضی تمام خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۱٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha