۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
آماده ریزش بیشتر قیمت نقره باشید| تعیین نقاط حمایت و مقاومت پیش روی نقره
تحلیل بازار نقره؛

آماده ریزش بیشتر قیمت نقره باشید| تعیین نقاط حمایت و مقاومت پیش روی نقره

قیمت نقره در چند روز گذشته به روند نزولی خود ادامه داده و سرمایه‌گذاران از ورود به بازار این فلز گرانبها خودداری می کنند که می تواند منجر به ریزش بیشتر قیمت در بازار شود.

به گزارش بازار، قیمت نقره در چند روز گذشته به روند نزولی خود ادامه داده و سرمایه‌گذاران از بیم کاهش تقاضا طی ماه های آینده از ورود به بازار این فلز گرانبها خودداری می کنند. در حال حاضر، هر انس نقره با قیمت ۱۹.۳۱ دلار معامله می شود که حدود ۳۵ درصد کمتر از بالاترین قیمت این فلز گرانبها در ژانویه سال گذشته است. حرکت قیمت نقره مانند گذشته مطابق با قیمت طلا است که با کاهش قیمت به حدود ۱۷۴۰ دلار سقوط کرده است.

قیمت نقره و دلار قدرتمند
قیمت نقره بنا به دلایل متعددی تحت فشار فروش شدیدی قرار داشته است. نخست اینکه دلار آمریکا به بازگشت قوی خود ادامه داده و فدرال رزرو به سیاست های تهاجمی خود ادامه می دهد. شاخص دلار نیز به بالاترین حد طی بیش از ۲۰ سال گذشته رسید. معمولا در دوره‌ هایی که دلار آمریکا قوی به نظر می رسد، نعملکرد قیمت نقره در بازار ضعیف است. چشم انداز نقره برای ماه های آینده نیز بر اساس همین دلیل، چندان روشن نیست.

دوم، افزایش عرضه بیشتر نقره د بازار منجر به کاهش قیمت نقره شده است. طی چند ماه گذشته، بسیاری از شرکت‌های استخراج نقره برای جبران کاهش قیمت‌ها، عرضه خود را افزایش داده‌اند.

سوم، از آنجایی که نقره یک فلز صنعتی است، قیمت آن به دلیل افزایش خطرات رکود کاهش یافته است. اکثر تحلیلگران بر این باورند که سیاست های جنگ طلبانه بانک‌های مرکزی مانند فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان، جهان را به سمت رکود سوق می‌دهند. با این حساب باید بدانیم که نقره نیز مانند طلا در دوره های رکود ضعیف عمل می کند.

پیش بینی قیمت نقره

آماده ریزش بیشتر قیمت نقره باشید| تعیین نقاط حمایت و مقاومت پیش روی نقره

نمودار روزانه قیمت نقره نشان می دهد که قیمت این فلز گرانبها طی چند روز گذشته در یک روند نزولی قوی قرار داشته و اکنون به زیر نقطه حمایت مهم در ۲۱.۲۰ دلار حرکت کرده است.

میانگین متحرک ۲۵ هفته ای و ۵۰ هفته ای یک الگوی متقاطع نزولی ایجاد کردند و این در حالیست که نوسانگر استوکاستیک به زیر سطح فروش بیش از حد رسیده است. قیمت نقره همچنین به سطح اصلاحی فیبوناچی ۶۱.۸% نزدیک می شود و بنابراین به احتمال زیاد سقوط خواهد کرد؛ زیرا فروشندگان حمایت کلیدی مد نظر خود را در ۱۸ دلار هدف قرار می دهند. حرکت به بالای مقاومت در ۲۱.۲۰ دلار، دیدگاه نزولی را باطل می کند.

نقاط مقاومت و حمایت پیش روی قیمت نقره نیز به ترتیب عبارتند از: ۱۹.۷۳ دلار و ۱۸.۷۵ دلار.

کد خبر: ۱۶۱٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha