۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
احتمال افزایش قیمت نفت خام برنت تا ۱۱۰ دلار| آغاز مجدد سیکل صعودی قیمت
تحلیل بازار نفت؛

احتمال افزایش قیمت نفت خام برنت تا ۱۱۰ دلار| آغاز مجدد سیکل صعودی قیمت

قیمت نفت خام برنت در آستانه سفر آتی بایدن به عربستان سعودی در حال افزایش بوده که دلیل عمده آن، افزایش تقاضا در بازار چین محسوب می شود.

به گزارش بازار، قیمت نفت خام برنت در آستانه سفر آتی بایدن به عربستان سعودی در حال افزایش است. در حال حاضر، هر بشکه نفت برنت با قیمت ۱۰۴.۶۴ معامله می شود که به میزان قابل توجهی بالاتر از پایین ترین سطح هفته گذشته یعنی ۹۷.۱۰ دلار است. قیمت فعلی همچنین به طور قابل توجهی کمتر از بالاترین قیمت امسال یعنی بیش از ۱۳۶ دلار است.

قیمت هر بشکه نفت تگزاس غربی نیز حدود ۱۰۳.۸۴ دلار معامله می شود که بسیار بالاتر از قیمت هفته گذشته است.

نفت در کنار فلزات گرانبها و صنعتی مانند طلا، مس، نقره و پلاتین طی چند روز گذشته به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد خطرات فزاینده رکود اقتصادی و قوی تر شدن شاخص دلار، به طور قابل‌توجهی عقب‌نشینی کرده‌اند. اقتصاددانان بر این باورند که سیاست های به شدت جنگ طلبانه فدرال رزرو در راستای مهار تورم، اقتصاد آمریکا را وارد رکودی گسترده خواهد کرد.

با این وجود، افزایش فعلی قیمت نفت در بازار، بیشتر متوجه بازگشای اقتصاد چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت جهان و در نتیجه، افزایش تقاضا در بازار است.

عملکرد قیمت نفت خام با قیمت فلزات مهم در بازارهای جهانی همخوانی دارد. به عنوان مثال، قیمت مس که اغلب به عنوان یک فشارسنج برای فلزات در بازارهای جهانی در نظر گرفته می شود، به پایین ترین سطح در چند ماه اخیر کاهش یافته است.

به طور مشابه، سنگ آهن و شاخص کالای بلومبرگ اخیراً عقب نشینی عمده ای داشته اند. به این ترتیب، برخی از تحلیلگران بر این باورند که حباب ایجاد شده اخیر قیمت کالاها در حال پایان است.

پیش بینی قیمت نفت خام برنت

احتمال افزایش قیمت نفت خام برنت تا ۱۱۰ دلار| آغاز مجدد سیکل صعودی قیمت

هفته گذشته، در تحلیل های مربوط به بازار نفت اشاره کرده بودیم که قیمت نفت یک الگوی کف دوقلو را تشکیل داده و پیش بینی بازار بر این بود که بازگشت احتمالی قیمت در راه است.

اکنون با افزایش مجدد قیمت نفت، به نظر می رسد این پیش بینی درست از آب در آمده است. با مراجعه به نمودار دو ساعته، به خوبی ملاحظه می کنیم که قیمت نفت خام در هفته گذشته به دلیل وجود نگرانی از رکود به شدت کاهش یافت.

با اینحال، قیمت اکنون بازگشتی آهسته داشته و به سمت مقاومت مهم در ۱۰۴.۷۰ دلار حرکت کرده است که پایین ترین نقطه ۲۲ ژوئن محسوب می شود. قیمت فعلی همچنین بین سطح ۳۸.۲% و ۲۳.۶% فیبوناچی قرار داشته و از میانگین متحرک ۲۵ و ۴۰ روزه خود نیز عبور کرده است.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که قیمت نفت خام برنت همچنان در حال افزایش باشد و گاوها سطح اصلاحی فیبوناچی ۵۰٪ را در ۱۱۰ دلار هدف قرار دهند. سقوط به زیر سطح حمایت ۱۰۲ دلار، دیدگاه صعودی را باطل خواهد کرد.

کد خبر: ۱۶۱٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha