۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
پشت صحنه مشکوک قرعه کشی خودرو| مسئولین پاسخگوی سامانه فاقد تایید فنی و امنیتی قرعه کشی خودرو باشند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بابازار مطرح کرد:

پشت صحنه مشکوک قرعه کشی خودرو| مسئولین پاسخگوی سامانه فاقد تایید فنی و امنیتی قرعه کشی خودرو باشند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید سیستم عرضه خودرو را از وضعیت شانس، قرعه و اتکا به سیستم نرم افزار بیرون بیاوریم و به اولویت بندی ها در این بخش بها دهیم.

علی بابایی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به انجام قرعه کشی خودرو از سوی خودروسازان با توجه به قول وزیر صمت در زمینه کنار گذاشتن این موضوع بیان کرد: موضوع قرعه کشی خودرو از جمله محورهای اصلی استیضاح وزیر صمت بود.

وی با بیان اینکه عرضه خودرو از طریق قرعه کشی برای ما اقناع کننده نبوده است، بیان کرد: وزیر صمت در این بخش قول داده بود که اصلا مبنایی برای قرعه کشی خودرو وجود نداشته باشد. همچنین وزیر صمت وعده داده بود که تمام ایرانیانی که در طول تاریخ پس از انقلاب، سرپرست خانوار بوده و متقاضی خودرو هستند و اما به هر دلیلی صاحب خودرو نشده اند، این افراد در اولویت خرید خودرو قرار گیرند. از این رو وزیر صمت باید در این بخش مدلی را ارائه می کرد که متاسفانه این مهم رخ نداده است.

بابایی کارنامی اظهارکرد: اینکه مسئولین وزارت صمت اخیرا اعلام کردند که سامانه قرعه کشی خودرو تایید فنی و امنیتی نداشت واقعا جای تعجب دارد و مسئولین باید در این بخش پاسخگو باشند. از این رو اگر بنده جای آقای وزیر صمت باشم همین الان دستور می دهم که قرعه کشی خودرو از میان برداشته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: بنده اگر جای آقای وزیر صمت بودم از اساس سیاست قرعه کشی خودرو را کنار می گذاشتم.

این نماینده مجلس با اشاره به سیاست غلط قرعه کشی خودرو بیان کرد: بنده نمی گویم مافیای خودرو به طور مستقیم در موضوع قرعه کشی خودرو نقش دارد اما بالاخره پشت صحنه هایی در این بخش وجود دارد. وقتی ما گپ قیمتی بین قیمت تمام شده خودرو در کارخانه و بازار مصرف داریم، حتما این بخش می تواند وسوسه انگیز باشد.

این نماینده مجلس بیان کرد: ما باید سیستم عرضه خودرو را از وضعیت شانس ، قرعه و اتکا به سیستم نرم افزار بیرون بیاوریم و به اولویت بندی ها در این بخش بها دهیم. چرا باید یک نفر در عرض یک دقیقه به واسطه کد ملی افراد ۳۰۰ دستگاه خودرو ببرد ولی برخی از افراد این شرایط را پیدا نکنند و یک خودرو هم صاحب نشوند.

کد خبر: ۱۶۱٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      3 0
      ما باید سیستم عرضه خودرو را از وضعیت شانس، قرعه و اتکا به سیستم نرم افزار بیرون بیاوریم و به اولویت بندی ها در این بخش بها دهیم. درود بر شما . اصل و اساس موضوع تخصیص خودرو ، تنظیم بازار ، از بین بردن فاصله ی قیمت کارخانه و بازار و رعایت عدالت ، همین است.
    • علی جانباز سی درصد CH ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      0 0
      وسیله ندارم ثبت نام کردم خبری نشد فقط پارتی میخواد من ندارم قانون هم نداریم
    • ناشناس IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      0 0
      تو رو خدا این وضعیت رو تموم کنین ازاین سیاست کثیف قرعه کشی دست بردارین بخدا هیچ کس از این روال عرضه خودرو راضی نیست.
    • سهراب اسدی IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      0 0
      من تو دور اول برنده شدم و۴روز اسمم رو سامانه یکپارچه بود وبا توجه به گرفتن اسکرین شات وضبط مکالمات که توسط پشتیبانیشون که برای من مستند بود کلآ آقایون منکر شدند وحق منو پایمال کردند این است حکومت عدل علی خدا ازتون نگذرد بی دین وایمانها شما چجوری میخواین بگیرین خداحق ما رو که مظلوم واقع شدیم رو از شما بگیره
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      0 0
      اینم از سر دلسوزی نیست سهم میخواد سهمشو بدن یادش میره چی گفته در کل عکس ادعای وزیر صمت تولید خودرو داره به صفر نزدیک میشه همه این حرفا هدفمند و واسه وقت تلف کردنه دقیقا مثل رتبه بندی معلما و ... که بودجه ندارن منتظر برجامن