۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
تامین۸۰ درصد نیاز لوازم خانگی در داخل

تامین۸۰ درصد نیاز لوازم خانگی در داخل

مدیر عامل شرکت صنایع الکترونیک سیماران گفت: سال گذشته توسط تولیدکنندگان ایرانی بالای ۸۰ درصد نیاز کشور به لوازم خانگی در داخل تامین شد و امسال این میزان به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

به گزارش بازار، پرویز کلباسی افزود: اگر این کارخانه‌ها راه صادراتی برای کالاهای تولید خود نداشته باشند بدون شک به مشکل برخواهند خورد.

وی گفت: شرکت سیماران به مدت ۱۰ سال است که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت می‌کند البته ناگفته نماند شرکت مزبور یک سابقه ۴۰ ساله در تولیدات دیگر هم دارد.

مدیر عامل شرکت صنایع الکترونیک سیماران افزود: این شرکت ۷۰۰ نیرو دارد که از این تعداد بیش از ۲۰۰نفر مهندس برق هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت سیماران دومین تولیدکننده پنکه بعد از پارس خزر در کشور است، گفت: این شرکت پنکه‌های سقفی و ایستاده تولید می‌کند.

کلباسی افزود: پنکه سقفی صددرصد بصورت داخلی در حال تولید است، اما در تولید پنکه‌های ایستاده به ناچار برخی از قطعات باید از خارج وارد شود که میزان این قطعات نیز بیش از پنج درصد نیست.

وی با اشاره به اینکه قطعات مربوط به موتور پنکه وارداتی است، گفت: مواد اولیه مورد نیاز برای تولید پنکه شامل ورق، مواد پلیمری، مس و آلومینیوم است.

مدیر عامل شرکت صنایع الکترونیک سیماران افزود: این مواد اولیه در داخل تولید می‌شود، اما متاسفانه گران‌تر از کشورهای دیگر است.

وی با بیان اینکه گرانی مواد اولیه مانع صادرات است، اضافه کرد: گرانی مواد اولیه باعث افزایش قیمت تمام شده کالا می‌شود و قیمت تمام شده بالا قدرت رقابت را در بازارهای بین‌المللی از تولیدکننده داخلی می‌گیرد.

کلباسی گفت: برای مثال یک پنکه ایستاده خوب را می‌تواند در چین ۱۵ دلار خریداری کرد همین پنکه اگر در ایران تولید شود ۲۰ دلار هزینه دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عراق بازار خوبی برای انواع و اقسام کالاهای ایرانی است، افزود: پنکه تولید داخل را نمی‌توان در این بازار فروخت، چون به سبب گرانی مواد اولیه با هزینه بالا تولید می‌شود پس قابل رقابت با محصولات خارجی بویژه چین نیست.

مدیر عامل شرکت صنایع الکترونیک سیماران گفت: عمده مواد خام مورد نیاز صنایع لوازم خانگی در انحصار دولت است و متاسفانه گران به دست تولید کنندگان می‌رسد.

وی افزود: خوشبختانه در چند ساله اخیر کمتر نمونه پنکه خارجی در بازار دیده می‌شود چرا که امروز تولیدکننده‌های ایرانی در تولید انواع و اقسام لوازم خانگی به خصوص پنکه حرف زیادی برای گفتن دارند به یک معنا پنکه‌های تولید داخل در مقایسه با پنکه‌های خارجی چیزی کم ندارد.

کلباسی با اشاره به اینکه یک کالای الکتریکی را دو سال ضمانت کردن دل و جرات می‌خواهد، گفت: این شرکت پنکه‌های تولیدی خود را دو سال ضمانت می‌کند در حالیکه پنکه‌های خارجی را ضمانت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: شرکت مزبور ۲۰ هزار پنکه در سال ۹۹ و ۵۰ هزار پنکه در سال ۱۴۰۰ تولید و روانه بازار مصرف کرده است.

مدیر عامل شرکت صنایع الکترونیک سیماران گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال آینده ۱۰۰ هزار پنکه در این مجموعه تولید و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

وی افزود: تولید کنندگان داخلی در تولید همه محصولات لوازم خانگی بسیارموفق بوده اند بر این اساس ضرورت ایجاب می‌کند بازارهای مناسبی برای صادرات لوازم خانگی ساخت داخل در خارج از کشور فراهم تا کالاها به سهولت صادر شوند، زیرا در غیر این صورت تولید کنندگان با مشکل مواجه خواهند شد.

کد خبر: ۱۶۱٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عسکر ابن عزیز IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      با سلام مشکل فقط تولید پنکه نیست