۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
افزایش ۸۶ درصدی تولید و فروش محصولات پالایشگاه گاز ایلام
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام خبر داد؛

افزایش ۸۶ درصدی تولید و فروش محصولات پالایشگاه گاز ایلام

ایلام- مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش ۸۶ درصدی تولید و فروش محصولات پالایشگاه گاز ایلام طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی پالایشگاه گاز ایلام، روح الله نوریان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان از افزایش قابل توجه تولید محصولات جانبی این شرکت در طول سال گذشته خبر داد و افزود: این شرکت ضمن توجه به پایداری تولید، توانسته است برای دومین سال پیاپی در زمینه افزایش تولید و فروش محصولات جانبی خود، گام‌های مؤثری بردارد و نسبت به سال ۱۳۹۹ میانگین تولید و فروش محصولات پنجگانه این شرکت در سال گذشته نزدیک به ۸۶ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تولید و فروش گاز مایع خام در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ماقبل ۲۱۶ درصد رشد داشته و این مهم در راستای تلاش های مجموعه عملیاتی این پالایشگاه محقق شده است، اظهار داشت: شرکت پالایش گاز ایلام همسو با تأمین پایدار خوراک صنایع پایین‌دستی، تلاش خود را در زمینه پایداری تولید این محصول دوچندان کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام به افزایش ۵ درصدی تولید و فروش گوگرد و ۲۸۴ درصدی گاز اتان در سال گذشته به نسبت پارسال در این واحد صنعتی اشاره و تصریح کرد: گوگرد تولیدی این پالایشگاه با خلوص ۹۹.۹۸ درصد از خالص‌ترین و با کیفیت‌ترین گوگردهای‌های تولیدی در سطح کشور است که عمده مصرف آن در صنایع داخلی است‌ و گاز اتان نیز به‌عنوان خوراک مصرفی در اختیار پتروشیمی ایلام قرار می‌گیرد.

نوریان از تزریق بیش از یک و نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به شبکه سراسری در طول سال ۱۴۰۰ خبر داد و تصریح کرد: در طول سال گذشته یک میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید و برای مصرف در واحد الفین پتروشیمی ایلام ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه سالانه ۱۳۰ هزار تن گاز اتان، ۲۳۰ هزارتن گاز مایع خام، ۸۰ هزارتن گوگرد و یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه میعانات گازی در این واحد صنعتی تولید می‌شود، گفت: محصولات اتان، میعانات گازی و گاز مایع خام به‌عنوان خوراک پتروشیمی ایلام سبب اشتغالزایی هرچه بیشتر در استان شده و گاز اتان به‌عنوان یکی از تولیدات پنجگانه پالایشگاه گاز ایلام با خلوص بیش از ۹۹ درصد یکی از محصولات ارزشمند این مجموعه است.

وی تاکید کرد: با تکمیل فاز۲ یک واحد تثبیت میعانات گازی به ظرفیت ۶۰۰ متر مکعب در روز، یک واحد شیرین سازی به ظرفیت ۳.۴ میلیون متر مکعب در روز، یک واحد استحصال گوگرد به ظرفیت ۱۴۶ تن در روز به ظرفیت پالایشگاه اضافه می شود.

نوریان با اشاره به اینکه سبد تولیدات این واحد صنعتی متنوع است، اظهار داشت: این پالایشگاه از لحاظ تنوع و سبد محصولات تولیدی، دارای تنوع کاملی از محصولات پالایشگاهی است.

کد خبر: ۱۶۰٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha