۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۰
گزارش تفریغ دو ماهه بودجه ۱۴۰۱ سبب شفافیت و جلوگیری از انحراف بودجه می‌شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

گزارش تفریغ دو ماهه بودجه ۱۴۰۱ سبب شفافیت و جلوگیری از انحراف بودجه می‌شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ارائه گزارش تفریغ دو ماهه بودجه ۱۴۰۱ از سوی دیوان محاسبات کشور موجب جلوگیری از انحراف بودجه و همچنین نظارت پیشینی برای ایجاد شفافیت محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص ارائه اولین گزارش تفریغ دو ماهه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس شورای اسلامی از سوی دیوان محاسبات کشور، گفت: اصلاح ساختار بودجه یکی از موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید جدی دارند و همچنین باید اذعان کرد این موضوع یک خواست عمومی نیز تلقی می‌شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع همه کارشناسان اعتقاد دارد برای اصلاح بودجه باید اطلاعات شفاف و روشن در رابطه با وضعیت بودجه سالانه ارائه شود که خوشبختانه با روی کار آمدن مجلس یازدهم و مدیریت جدید دیوان محاسبات کشور شاهد این مهم هستیم.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز به طور جدی پیگیر اجرای منویات رهبر انقلاب در راستای اصلاح ساختار بودجه است، ادامه داد: به عبارتی زمانی که بودجه سالانه بررسی و تصویب می‌شود باید عملکردی از سال‌های گذشته و همان سال وجود داشته باشد تا از طریق بررسی اشکلات و موانع، بتوان تصمیم گیری بهتری کرد که اکنون با اقدام مذکور می‌توان به این مهم دست یافت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ارائه گزارش تفریغ بودجه سالانه به طور مستمر به مجلس شورای اسلامی به نوعی نظارت پیشینی بر روند تحقق بودجه محسوب می‌شود؛ موضوعی که در سال‌های گذشته وجود داشت، اما به دلیل اینکه یک سال از اجرای بودجه می‌گذشت، اثرگذار نبود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بدون شک روند فعلی می‌تواند از انحراف بودجه جلوگیری کند و موجب شود به سمت تحقق بودجه واقعی گام برداریم لذا اقدام اخیر دیوان محاسبات کشور امری ارزشمند بشمار می‌رود.

کد خبر: ۱۶۰٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      ده درصد خلاف قانون است حق را بدهید مطا لبات کشوری سریع با تورم وگرانی ممنون