۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
 چین تحریم‌های جدید آمریکا علیه فروش نفت ایران را رد کرد

چین تحریم‌های جدید آمریکا علیه فروش نفت ایران را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه همکاری پکن و تهران در چارچوب قوانین بین‌المللی است مخالفت خود را با تحریم‌های یکجانبه علیه ایران اعلام کرد.

به گزارش بازار، سخنگوی وزارت خارجه چین به اقدام جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه شبکه‌ای انتقال نفت ایران واکنش نشان داد و آن را رد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد اسامی ۲ فرد، ۱۳ شرکت و ۲ نفت‌کش را در فهرست تحریم‌های مرتبط با ایران قرار داده است. خزانه‌داری آمریکا مدعی شده این گروه، «شبکه‌ای از افراد و شرکت‌هایی را شامل می‌شوند که از شرکت‌های صوری برای تسهیل انتقال و فروش نفت و محصولات پتروشیمی ایران به شرق آسیا استفاده کرده‌اند.»

شرکت‌هایی که روز چهارشنبه در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند در کشورهای مختلف اعم از امارات متحده عربی، چین، ایران، سنگاپور مستقر هستند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این تحریم‌ها گفت: «چین همواره قاطعانه با تحریم‌های غیرقانونی و توجیه‌ناپذیر و دست‌درازی‌های قضائی آمریکا مخالفت کرده است. ما از طرف آمریکایی می‌خواهیم رویه غلط توسل به تحریم‌ها در هر مسئله‌ای را کنار بگذارند و در مذاکرات برای احیای پایبندی به برجام نقش مثبت ایفا کنند.»

وزارت خارجه چین از مفهوم «دست‌درازی‌های قضائی» برای اشاره به تحریم‌های ثانویه آمریکا که کشورها و قلمروهای قضائی طرف‌های ثالث را ملزم به رعایت قوانین داخلی آمریکا استفاده می‌کند.

ژائو لیجیان در ادامه گفت: «جامعه بین‌المللی از جمله چین در چارچوب قوانین بین‌المللی همکاری‌های نرمالی با ایران داشته است. این همکاری‌ها معقول و قانونی هستند و به هیچ طرف ثالثی آسیب وارد نمی‌کنند و بایستی مورد احترام و حمایت قرار بگیرند.»

کد خبر: ۱۶۰٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha