۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
تنش آبی ۲۷۰ شهر و ۶ هزار روستا در کشور

تنش آبی ۲۷۰ شهر و ۶ هزار روستا در کشور

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور اعلام کرد: تابستان امسال ۲۷۰شهر و ۶هزار روستا تنش آبی دارند.

به گزارش بازار، هاشم امینی معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در شورای حفاظت از منابع آب لرستان با اعلام تنش آبی ۲۷۰شهر و ۶هزار روستا تابستان امسال در کشور گفت: طرح آبرسانی به ۱۰هزار روستای دچار تنش آبی تا سه سال آینده تکمیل می‌شود.

امینی افزود: آبرسانی به این تعداد روستا با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال انجام است.

استاندار لرستان هم دراین نشست تنش آبی در کشور و به تبع آن در لرستان را جدی دانست و از برنامه ریزی برای رها کردن آب سد ایوشان در چند مرحله برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی و دامداران مسیر رودخانه خبر داد.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور امروز همچنین در بازدید از طرح‌های تامین آب لرستان، مهار نشدن روان آب‌ها و تکیه استان بر منابع ناپایدار آب چشمه‌ها و رودخانه‌ها اصلی‌ترین مشکل لرستان در تامین آب آشامیدنی و کشاورزی برشمرد و گفت: برای عبور از تنش آبی تابستان امسال ۲۱۰میلیارد ریال به شرکت آب و فاضلاب لرستان اختصاص می‌یابد.

کرم وند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان هم به تنش آبی در ۱۱شهر و ۵۰۰روستای لرستان اشاره کرد و افزود: مشکل کم آبی جدی است و همه باید در جهت مدیریت منابع آبی و فرهنگ استفاده از آب تلاش کنند.

کد خبر: ۱۶۰٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha