۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۶
احتمال سقوط قیمت نفت در آینده

احتمال سقوط قیمت نفت در آینده

تحلیل گران سیتی پیش‌بینی کردند که اگر رکود اقتصاد جهانی به تقاضا ضربه بزند، نفت خام می‌تواند کاهش یابد.

به گزارش بازار، سیتی گروپ هشدار داد، اگر رکود جهانی تقاضای نفت را فلج کند، ممکن است امسال قیمت نفت خام تا ۶۵ دلار در هر بشکه سقوط کند و تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۴۵ دلار کاهش پیدا کند. تحلیل گران این بانک در یادداشتی گفتند: در مورد نفت، شواهد تاریخی نشان می دهد که تقاضای نفت تنها در بدترین رکودهای جهانی منفی می شود و قیمت آن کاهش می یابد.

بر اساس این گزارش، این چشم انداز مبتنی بر عدم مداخله تولیدکنندگان اوپک پلاس و کاهش سرمایه گذاری های نفتی است. این گزارش بازار انرژی کنونی را با بحران های دهه ۱۹۷۰ مقایسه کرده است. قیمت نفت در روز چهارشنبه افزایش داشت و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه معامله شد. شاخص جهانی برنت با یک درصد افزایش به بیش از ۱۰۴ دلار در هر بشکه رسید.

اختلال تولید در نروژ، جایی که کارگران دست به اعتصاب زدند، بر نگرانی های عرضه جهانی افزوده است. انتظار می رود این اعتصاب، تولید نفت و گاز را تا میزان ۸۹ هزار بشکه در روز کاهش دهد. از سوی دیگر، عربستان سعودی در بحبوحه کاهش عرضه، قیمت نفت خام آگوست را برای خریداران آسیایی به به صورت بی سابقه افزایش داده است.

کد خبر: ۱۶۰٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha