۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
 فروشگاه‌هایی که مشتریان را مجبور به خرید لوازم خانگی کنند، پروانه کسب ندارند
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی:

فروشگاه‌هایی که مشتریان را مجبور به خرید لوازم خانگی کنند، پروانه کسب ندارند

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: فروشگاه‌هایی که مشتریان خود را مجبور به خرید دیگر اقلام لوازم خانگی در ازای خرید یخچال و ماشین لباسشویی می‌کنند، پروانه کسب ندارند.

به گزارش بازار، اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به نابسامانی لوازم خانگی گفت: مطمئن باشید تمام فروشگاه‌هایی که مشتریان خود را مجبور به خرید دیگر اقلام لوازم خانگی در ازای خرید یخچال و ماشین لباسشویی می‌کنند، جواز کسب ندارند.

وی افزود: بیشتر کسبه و توزیع‌کنندگان به دلیل آنکه مغازه‌ها معمولاً ۲۰ تا ۵۰ متری است امکان عرضه همه اقلام لوازم خانگی را به طور یکجا ندارند و اگر فروشگاهی چنین محدویتی برای مشتریان قائل می‌شود قطعاً تولیدکننده است و با این اقدام در پی منفعت طلبی هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بیان کرد: فروشگاه‌های بزرگ که در دست تولیدکننده‌های بزرگ است به دو صورت نقد یا اقساط فروش دارند که تکلیفش مشخص است، اما اگر مشتری با کارت خرید به فروشگاهی خاص مراجعه می‌کند فقط می‌تواند از آن فروشگاه خرید کند.

پازوکی با بیان اینکه تولیدکنندگان حق ندارند برای عرضه محصولات‌شان فروشگاه داشته باشند، گفت: تولیدکننده‌ها به تعاونی‌ها کالا می‌دهند و به توزیع‌کننده‌های سطح بازار که کالا را به صورت نقدی می‌خواهد کالا نمی‌دهند، چون از فروش قسطی سود بیشتری می‌برند. یا به‌صورت لیزینگ، کالا را ۱۵ درصد بالاتر می‌فروشد و از سوی دیگر از بانک و مصرف‌کننده هم سود دریافت می‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بیان کرد: دولت باید برای کاهش قیمت لوازم خانگی مواد اولیه را به قیمت پایه به تولیدکننده دهد و قیمت تمام شده کالا را با احتساب تمام هزینه‌ها و کارگر و ... اعلام کند.

کد خبر: ۱۶۰٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha