۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
تفاهم نامه همکاری های تجاری میان ایران و سازمان اسلامی امنیت غذایی امضا شد
صبح امروز؛

تفاهم نامه همکاری های تجاری میان ایران و سازمان اسلامی امنیت غذایی امضا شد

تفاهمنامه همکاری های تجاری در زمینه محصولات کشاورزی و مواد غذایی میان ایران و سازمان امنیت اسلامی غذایی به امضای معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت و مدیرسازمان امنیت اسلامی غذایی امضا شد.

به گزارش بازار، در جریان سفر علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت به ازبکستان، تفاهم نامه همکاری های تجاری در زمینه محصولات کشاورزی و مواد غذایی میان ایران و سازمان اسلامی امنیت غذایی به امضا رسید.

طبق این تفاهمنامه، اطلاعات در زمینه دالان های(کریدورهای) تجاری درون سازمان همکاری اسلامی و طرح های مرتبط تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در منطقه، در حوزه های کشاورزی و صنایع غذایی مورد تبادل قرار می گیرد.

همچنین سایر حمایت ها جهت تسهیل تجارت متقابل بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی برای محصولات کشاورزی و غذایی و کالاهای مرتبط، ترویج و توسعه تجارت متقابل محصولات کشاورزی و غذایی بین ج. ا.ایران و کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی جهت تضمین امنیت غذایی پایدار و اجرای طرح های کسب و کار کشاورزی، سرمایه گذاری تجاری و همکاری چند جانبه از دیگر مواردی است که در تفاهم نامه دو طرف متعهد به انجام آن شده اند.

علاوه بر این، دو طرف بر همکاری در برگزاری رویدادهای نمایشگاهی تجاری عرضه کالا، استفاده از ابزارهای مالی اسلامی برای حمایت از توسعه تجارت نیز تاکید کردند.

کد خبر: ۱۶۰٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha