۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
روستاهای مازندران هاب اقتصادی می‌شوند| توانمندسازی ۵۰۰ روستا
در گفتگو با بازار؛

روستاهای مازندران هاب اقتصادی می‌شوند| توانمندسازی ۵۰۰ روستا

ساری- عباس‌زاده، مجری طرح تحول اقتصادی و کشاورزی روستایی مازندران با اشاره به اجرای طرح در روستاها گفت: روستاها به عنوان هاب اقتصادی محصولات خاص تبدیل می شود.

محمد عباس زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای طرح توانمندی ۵۰۰ روستا در استان گفت: بخش کشاورزی در توسعه اقتصادی استان ایفا می کند و جامعه روستایی ۴۳ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد که ۱۱ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با اظهار اینکه منشاء توسعه کشاورزی در استان روستاها است، به برنامه های تهیه شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: پتانسیل های مختلف روستاها را احصاء و شناسایی کنیم و ارائه تسهیلات و تسهیل قانون برای اجرای طرح های توسعه ای مدنظر است.

وی با عنوان اینکه بسیاری روستاها به عنوان روستاهای توسعه محور هستند، افزود: طرح تحول اقتصادی و کشاورزی بر محوریت روستاها پایه گذاری شده تا هر روستا به عنوان هاب اقتصادی محصول خاص معرفی شوند.

عباس زاده یادآور شد: هر طرحی که در منطقه خاص دارای پتانسیل بالاتری هستند و در این طرح، توسعه محصول محور و روستامحور شده است و به عنوان نمونه یک روستا در قائمشهر در زمینه لیموترش فعالیت و کار کرده است.

مجری طرح تحول اقتصادی و کشاورزی روستایی در مازندران گفت: محصول مورد نظر روستاها انتخاب می شود و پس از کار کارشناسی، طرح در روستاها اجرا می شود و از مجموع روستاهای استان، شناسایی استعدادهای منطقه در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در غرب مازندران اولویت روی محصولات گلخانه ای است و در مناطق ساحلی بخش آبزی پروری و صیادی به عنوان فعالیت محوری مورد توجه قرار می گیرد.

کد خبر: ۱۶۰٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha