۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
صنعتگر روز به روز فقیرتر می‌شود| حمایت دولت در حد وعده مانده است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صنعتگر روز به روز فقیرتر می‌شود| حمایت دولت در حد وعده مانده است

همدان - جعفری، نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی همدان بابیان اینکه صنعتگر روز به روز فقیرتر می‌شود، گفت: عدم پرداخت مطالبات صنعتگران از سوی دولتی ها مشکل ساز شده است.

محمدرضا جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار پیرامون مشکلات واحدهای صنعتی با بیان اینکه قطع برق روزهای دوشنبه در شهرکهای صنعتی مشکل‌ساز شده است چرا که تولید کننده در روزهای جمعه به انجام کار می پردازد اما نرخ برق در این روز بیشتر است، گفت: وقتی قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا شد مقرر بود ۳۰ درصد از منابع حاصل از اجرای هدفمندی یارانه ها به صنایع تزریق شود که این اقدام انجام نشد.

وی با بیان اینکه چنین به نظر می رسد که دولت فعلی هم با وعده کمک به صنعت کارها را پیش می‌برد، گفت: جدایی وزارت بازرگانی از وزارت صنایع و معادن را خوب نمی دانیم و معتقدیم دولت و مجلس با این اقدام هزینه می تراشند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی همدان گفت: بازرگانی و صنایع و معادن به یکدیگر وصل هستند و در کنار یکدیگر اوضاع منسجم تر و پیگیری کارها تسهیل شده بود.

جعفری با اشاره به اینکه مرکز آمار تورم امسال را ۶۰ درصد پیش بینی کرده است اما دولت این آمار را نمی پذیرد، گفت: با شرایط فعلی تولیدکننده باید ۷۰ درصد روی فروش اضافه کند تا متضرر نشود.

عدم پرداخت مطالبات صنعتگران از سوی دولتی ها مشکل ساز شده و در حالی که یک سال از فعالیت دولت گذشته هنوز خبری از پرداخت ها نیست

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های جدی این است که صنعتگر روز به روز فقیرتر می‌شود، عنوان کرد: عدم پرداخت مطالبات صنعتگران از سوی دولتی ها نیز مشکل ساز شده است و در حالی که یک سال از فعالیت دولت گذشته هنوز خبری از پرداخت ها نیست.

جعفری به مشکلات ایجاد شده توسط تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این مجموعه تمامی فاکتورهای خرید صنایع را دارای ایراد می داند، گفت: باید اثبات شود که فروشنده مواداولیه موردنیاز را از فروشنده ای که کارگاه تامین اجتماعی بوده تهیه کرده تا مفاصا حساب آن صادر شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی همدان همچنین با بیان اینکه عدم تخصیص ارز از بهمن ماه به واحدهایی که برای واردات مواد اولیه به ارز نیاز دارند مشکل ساز شده است، عنوان کرد: نامه‌نگاری‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته و جویای علت این موضوع شده ایم اما پیگیری ها همچنان بی پاسخ مانده است.

جعفری به قانون جذب مشاور در واحد های بالای ۵۱ نفر پرسنل به منظور طبقه بندی مشاغل نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این قانون برای بدنه نحیفه صنعت مثل سم خواهد بود، گفت: واحدهایی به واسطه اجرای این قانون زمین خورده اند.

قوانین را باید به موقع اجرا کرد
وی با بیان اینکه قوانین را باید به موقع اجرا کرد، گفت: این قانون ۱۶ سال پیش مصوب شده و در دوره های قبل نیز اجرا نشده است اما اینکه چرا در شرایط فعلی باید آن را به اجرا درآوریم جای سوال است.

جعفری استفاده از ظرفیت نخبه های استان در صنایع را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه با این اقدام مجموعه ها پایدارتر خواهند بود، عنوان کرد: نباید از داشته های علمی استان غافل شویم.

کد خبر: ۱۶۰٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha