۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
ورود رسمی «فرود» به فرابورس
کشف قیمت فولاد شاهرود در بازار دوم انجام شد

ورود رسمی «فرود» به فرابورس

روز گذشته ۱۳۵ میلیون سهم شرکت فولاد شاهرود در بازار دوم فرابورس ایران روی میز فروش رفت و از میان ۸۹ سرمایه‌گذار واجد شرایط، ۴۴ صندوق موفق به خرید ۵ درصد از سهام «فرود» شدند.

به گزارش بازار، امروز ۱۳۵ میلیون سهم فولاد شاهرود روی میز فروش رفت و در نهایت پس از رقابت ۸۹ صندوق، متوسط قیمت معاملات در سفارش‌گیری نماد «فرود» معادل ۴ هزار و ۱۱۷ ریال شد.

ساعت ۹:۳۰ صبح روز گذشته، سفارش‌گیری برای عرضه سهام شرکت فولاد شاهرود طبق پیام ناظر آغاز شد و طی ۳ ساعت تعداد ۸۹ سرمایه‌گذار واجد شرایط سفارش‌های خود را از طریق ایستگاه‌های معاملاتی ارسال کردند و در نهایت ۴۴ صندوق موفق شدند صاحب سهام شرکت فولاد شاهرود شوند.

در این سفارش‌گیری که بدون سقف قیمتی انجام گرفت، مشارکت‌کنندگان امکان تعدد ثبت سفارش را داشتند و کف قیمت ۳ هزار و ۲۰۰ ریال در نظر گرفته شده بود و هر کد معاملاتی قادر بود حداکثر ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار سهم خریداری کند.

در این عرضه که اولویت تطبیق سفارشات ابتدا قیمت بوده و در قیمت‌های برابر اولویت با زمان ارسال سفارش بود، کمترین قیمت معامله شده ۳ هزار و ۸۰۰ ریال و بیشترین قیمتی که روی آن معامله‌ای صورت گرفت ۵ هزار و ۴۰۰ ریال بود.

در عرضه اولیه فرود، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به عنوان متعهدین عرضه و شرکت کارگزاری ستاره جنوب به عنوان مشاور عرضه ایفای نقش کردند. همچنین شرکت تامین سرمایه امید متعهد خرید و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان عنوان بازارگردان عرضه روز جاری را عهده‌دار بودند.

نماد «فرود» از فردا به منظور طی کردن فرآیند افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم متوقف خواهد شد. طبق اطلاعیه عرضه فرود، قیمت کشف شده در عرضه روز جاری که معادل ۴ هزار و ۱۱۷ ریال است مبنای مرحله دوم پذیره‌نویسی سهام شرکت فولاد شاهرود است. در این مرحله ۱۸ درصد از سهام فرود به عموم سهامداران از طریق واگذاری حق‌تقدم‌های سلب‌شده در فرایند افزایش سرمایه عرضه خواهد شد.

فرود را بیشتر بشناسیم
پیش از این سید محمد میرحسینی مدیرعامل فولاد شاهرود در نشست یک دیدار یک عرضه که به منظور معرفی این شرکت در فرابورس برگزار شده بود، در توضیح ترکیب سهامداران فرود گفته بود: آهن فولاد غدیر ایرانیان با ۵۳.۶ درصد سهام، چادرملو ۳۴.۶ درصد سهام و سایر سهامداران که مردم ساکن شاهرود هستند، حدود ۱۰.۶ درصد از سهامداران عمده شرکت را تشکیل می‌دهند. باقی سهام نیز در اختیار شرکت‌های شمال شرق شاهرود، موسسه فرهنگی عمرانی شاهرود، سیمان شاهرود و جام امید البرز است.

طبق گفته‌های مدیرعامل فرود، در حال حاضر ۲۰۰ هزار تن ذوب القایی و ۲۰۰ هزار تن میلگرد در این مجموعه تولید می‌شود و در سال ۱۳۹۹ معادل یک میلیون تن از محصولات فولاد شاهرود به کشورهای همسایه صادر شده است.

کد خبر: ۱۶۰٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha