۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
خروج نفت از کانال ۱۰۰ دلار

خروج نفت از کانال ۱۰۰ دلار

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه با کاهش قیمت، به زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید؛ این در حالی است که نگرانی‌ها از رکود اقتصادی افزایش یافته و باعث کاهش تقاضا برای فرآورده‌های نفتی شد.

به گزارش بازار، در معاملات روز گذشته، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت، معیار نفت ایالات متحده، ۸.۲۴ درصد معادل ۸.۹۳ دلار کاهش یافت و به ۹۹ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. WTI بیش از ۱۰ درصد کاهش را به ثبت رساند و ۹۷ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه معامله شد. قیمت نفت آخرین بار ۱۱ می زیر ۱۰۰ دلار معامله شد.

سیتی روز سه‌شنبه اعلام کرد در صورتی که اقتصاد وارد رکود شود، برنت تا پایان سال جاری به ۶۵ دلار کاهش خواهد یافت.

این شرکت در یادداشتی خطاب به مشتریان نوشت: «در سناریوی رکود با افزایش بیکاری، ورشکستگی خانوارها و شرکت‌ها، کالاها به دنبال کاهش منحنی هزینه‌ها هستند، زیرا هزینه‌ها کاهش می‌یابد و حاشیه‌های سود منفی می‌شوند.»

قیمت‌ها از زمان حمله روسیه به اوکراین افزایش یافته و با توجه به نقش این کشور به عنوان تامین‌کننده کالاهای کلیدی، به‌ویژه اروپا، نگرانی‌ها را درباره کمبود جهانی افزایش داده است.

WTI در ماه مارس به بالاترین حد ۱۳۰.۵۰ دلار در هر بشکه رسید؛ و قیمت نفت برنت در فاصله قابل توجه ۱۴۰ دلار قرار گرفت. این بالاترین سطح هر قرارداد از سال ۲۰۰۸ بود.

قیمت های بالای کالاها عامل اصلی افزایش تورم بوده است که به بالاترین میزان در ۴۰ سال اخیر رسیده است.

علیرغم کاهش اخیر، برخی کارشناسان می گویند که قیمت نفت احتمالاً بالا خواهد ماند.

بارت ملک، رئیس استراتژی کالا در TD Securities، روز سه‌شنبه در یادداشتی گفت: موجودی‌های محصولات در سطوح بسیار پایینی هستند که نشان می‌دهد که ذخیره مجدد تقاضای نفت خام را قوی نگه می‌دارد.

این شرکت افزود که حداقل پیشرفت در حل مسائل ساختاری عرضه در بازار نفت حاصل شده است، به این معنی که حتی اگر رشد تقاضا کند شود، قیمت ها همچنان مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

کد خبر: ۱۶۰٬۴۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha