۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
پذیرش قطعی ۳۳۰ هزار متقاضی مسکن در شهرهای جدید
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

پذیرش قطعی ۳۳۰ هزار متقاضی مسکن در شهرهای جدید

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: از یک میلیون و ۲۰۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید حدود ۷۰۰هزار نفر حائز سه شرط اولیه تاهل، عدم استفاده از امکانات دولتی و عدم مالکیت خصوصی بودند.

به گزارش بازار، علیرضا جعفری خاطر نشان کرد: در بررسی شرط چهارم که شامل احراز هویت افراد و سابقه سکونت بودند حدود ۳۳۰ هزار نفر پالایش نهایی و به صورت قطعی پذیرش شدند.

جعفری ادامه داد: از حدود ۳۴۰ هزار متقاضی موثر طرح نهضت ملی مسکن که حائز شرایط بودند افرادی که در بانک برای طرح نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کردند زیر ۲۰ هزار نفر است. در بسیاری از شهرها متقاضیان اعلام می‌کنند که توان تامین آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی را ندارند؛ بنابراین ضرورت دارد تادر خصوص آورده متقاضیان راهکارهایی اندیشیده شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز در کشور برای احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی ضرورت و ظرفیت وجود دارد از آغازعملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در ماه گذشته خبر داد و گفت: یکی از معضلاتی که هم اکنون در اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد این است که در مناطقی که متقاضیان مسکن فراوان است زمین کم است و بالعکس که باید برای رفع این مشکل اقدام شود.

جعفری سیاست امروز دولت را توسعه جمعیت عنوان و تصریح کرد: بر اساس دستور رییس جمهوری کسانی که از سیاست دولت در خصوص افزایش جمعیت تبعیت نکنند از بدنه دولت کنار گذاشته می‌شوند.

کد خبر: ۱۶۰٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha