۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
کاهش تشریفات اداری برای تسریع در رسیدگی به اعتراضات مالیاتی

کاهش تشریفات اداری برای تسریع در رسیدگی به اعتراضات مالیاتی

رئیس هیات مستشاری مرکز عالی دادخواهی مالیاتی وزارت اقتصاد، جزئیات اقدامات این وزارتخانه برای رفع دغدغه مودیان و حذف بوروکراسی اداری اعتراض‌های مالیاتی را تشریح کرد.

به گزارش بازار، فرشید علاسوند رئیس هیات مستشاری مرکز عالی دادخواهی وزارت اقتصاد اعلام کرد سامانه ای راه اندازی شده است که مؤدیان می‌توانند بدون مراجعه فیزیکی به ادارات‌ کل استانها، اعتراض خود را در آن بارگذاری کنند تا اعتراض آنها پس از بررسی مدارک و موافقت مدیرکل استانی به مرکز عالی دادخواهی ارسال شود.

علاسوند از افزایش اختیارات هیئتهای استانی موسوم به ۲۵۱ مکرر هم خبر داد و گفت: در این هیئت ها، برای اشخاص حقیقی تا سقف صد میلیون و برای اشخاص حقوقی تا سقف یک میلیارد تومان در استان تصمیم گیری می شود.

رئیس هیئت مستشاری مرکز عالی دادخواهی و تشخیص صلاحیت حرفه ای وزرات اقتصاد همچنین از تمهیدات لازم برای عادلانه بودن صدور رای سخن گفت و تاکید کرد کارکنانی که در سازمان مالیاتی صدور رأی می‌کنند در هیات‌های ۲۵۱ مکرر هیچ‌گونه نقشی ندارند. به گفته فرشید علاسوند هیئت های ۲۵۱ مکرر از سه عضو تشکیل‌شده، یک عضو از جامعه حسابداران رسمی، یک عضو از جامعه مشاورین مالیاتی و عضو دیگر هم از معاونین ادارات‌کل امور اقتصادی و دارایی که با این ترکیب جایگاه شاکی و متشاکی کاملاً مجزا بوده تا بتوان عادلانه و فارغ از هرگونه ذهنیتی به اعتراض مودیان رسیدگی کرد.

کد خبر: ۱۶۰٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha