۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
صعودی شدن طلا مشروط به حفظ قیمت بالای ۱۷۸۰ دلار تا پایان سال جاری است
شرکت بین المللی مشاوره مالی TDS:

صعودی شدن طلا مشروط به حفظ قیمت بالای ۱۷۸۰ دلار تا پایان سال جاری است

شرکت بزرگ مشاور مالی «تی دی سکیوریتیز» با انتشار گزارشی جدید در خصوص آینده بازار طلا، جلوگیری از ریزش سنگین این فلز گرانبها را مشروط به حفظ قیمت بالای حمایت کلیدی ۱۷۸۰ دلار دانست.

به گزارش بازار، شرکت بزرگ مشاور مالی «تی دی سکیوریتیز» (TDS) با انتشار گزارشی جدید در خصوص آینده بازار طلا، جلوگیری از ریزش سنگین این فلز گرانبها را مشروط به حفظ قیمت بالای حمایت کلیدی ۱۷۸۰ دلار تا پایان سال جاری میلادی دانست.

بر اساس این گزارش، TDS همچنین وضعیت فعلی بازار طلا را نزولی دانسته و اعلام کرد که تغییر روند فعلی به وضعیت صعودی، نیازمند توقف سیاست بانک های مرکزی بزرگ جهان به ویژه فدرال رزرو آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی بوده که چنین اقدامی می تواند سرمایه قابل توجهی را جذب بازار طلا نماید.

این شرکت در خصوص ادامه سیاست های جنگ طلبانه فدرال رزرو نیز اعلام کرد که با توجه به کسری بودجه قابل توجه دولت آمریکا، امکان شکل گیری چرخش در سیاست فعلی فدرال رزرو طی ماه های آتی وجود داشته که این امر مستقیما منجر به افزایش ارزش طلا در بازارهای مالی خواهد شد.

به اعتقاد TDS، خطر دیگر پیش روی اقتصاد آمریکا، احتمال بالای شکل گیری رکود گسترده در این کشور است که ناشی از ادامه سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور به منظور کاهش تورم بوده و در نتیجه منجر به تغییر مسیر جریان سرمایه به سمت بانک ها و تبدیل آنها به دلار امن به جای ورود به بازارهای مالی پر ریسک تر از قبیل طلا، مسکن، بورس و ... است که نتیجه ای جز شکل گیری رکود اقتصادی گسترده در پی نخواهد داشت.

کد خبر: ۱۶۰٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha