۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه خلیج فارس
با تخصیص اعتبار ایمیدرو صورت می گیرد؛

۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه خلیج فارس

­معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه خلیج فارس از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومانی ایمیدرو برای تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی بندرعباس خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از ایمیدرو، عبدالعظیم نجیبی فینی گفت: اعتبار قابل توجه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، روند تکمیل ایستگاه گاز در سایت توسعه و نیز راه‌های دسترسی این منطقه را در سال جاری سرعت می‌بخشد.

وی افزود: در حال حاضر، مناقصه‌های مربوط به طرح‌ها در حال برگزاری هستند و با توجه به تامین زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاران با علاقه بیشتری در منطقه حضور پیدا می‌کنند.

معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با اشاره به گام مهم این شرکت برای تامین آب پایدار صنایع گفت: بدین منظور، شرکت احداث زیرساخت با سهامداری شرکت‌های مستقر تاسیس و طرح تصفیه پساب شهر بندرعباس و انتقال آن به صنایع غرب استان هرمزگان اجرا شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با تکمیل فازهای این طرح تا ۲ سال آینده، ۱۱۰ هزار متر مکعب پساب قابل استفاده در اختیار صنایع قرار گیرد، علاوه بر این، طرح مذکور موجب حذف بوی نامطبوع فاضلاب بندرعباس و در نتیجه، خلاصی ساکنان منطقه از این شرایط و نیز سبب افزایش گردشگران خواهد شد.


نجیبی فینی از ارائه بسته‌های پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه منطقه خبر داد و گفت: به‌زودی بسته‌های پیشنهادی مناسب سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنایع فعال با همکاری دانشگاه هرمزگان در منطقه تهیه و به متقاضیان سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود.

وی افزود: همچنین دانشگاه مذکور، طرح نامه‌ای درباره مدیریت سبز انرژی تدوین کرده است که در حال بررسی آن هستیم.

معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با اشاره به تمهیدات قابل ارائه به شرکت‌های دانش بنیان، گفت: مدیران این شرکت‌ها در صورت مراجعه به منطقه ویژه خلیج‌فارس، می‌توانند از تسهیلات با پیش‌پرداخت کم و اقساط بلندمدت بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، آماده مذاکره با بانک‌ها برای ارائه تسهیلات هستیم. همچنین امکان اتصال شرکت‌های مذکور به شرکت‌های فولادی و پتروشیمی بزرگ وجود دارد.

نجیبی فینی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در سال گذشته از نظر جذب سرمایه‌گذاری بسیار درخشان بوده و رشد جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه، به‌رغم تحریم‌ها بالا بود.

همچنین، در سال گذشته شاهد رشد افزایش دلاری صادرات بودیم.

کد خبر: ۱۶۰٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha