۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
برندهای لوازم خانگی ایرانی محبوبیت ندارد| ضرورت حمایت دولت از تولیدکنندگان
نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان:

برندهای لوازم خانگی ایرانی محبوبیت ندارد| ضرورت حمایت دولت از تولیدکنندگان

اصفهان-قندی؛ نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان گفت: متاسفانه برندهای ایرانی با شرایط فعلی محبوبیت ندارند؛ تولیدات ایرانی باید تنوع داشته و با قیمت ارزان‌تری به فروش برسد تا مردم ترغیب به خرید شوند.

حمید رضا قندی در گفت و گو با خبرنگار بازار در پاسخ به این سوال که چرا کالاهایی که از آن سوی مرزها به صورت قاچاق وارد ایران می شود و چند دست می گردد و قیمت بالایی هم دارد خریدار بیشتری هم دارد، اظهار داشت: همیشه کیفیت حرف اول را نمی زند و به این خاطر که به اشتباه مردم این ذهنیت را دارند که جنس خارجی بهتر است به همین خاطر حتی اگر کالای دست سوم هم باشد آن را می خرند.

وی با اظهار تاسف از اینکه گاهی اوقات تولید کننده های داخلی هم بر این مساله دامن می زنند، گفت: برخی از تولید کنندگان به این بهانه که کالایشان خدمات پس از فروش دارد آن را حتی گران تر از جنس خارجی قاچاق می فروشند و همین موضوع باعث می شود که مصرف کننده رغبت کمتری به خرید تولیدات ایرانی داشته باشد.

رقابت بیشتر در بازار لوازم خانگی با واردات کالاهای خارجی
نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان با بیان اینکه اگر کالاهای خارجی وارد می شد، رقابت در بازار لوازم خانگی بیشتر می شد، تصریح کرد: مشکل اصلی ما این است که به علل مختلف و بر اساس تبلیغاتی که نشده برند ایرانی محبوبیت ندارد.

قندی افزود: به این علت که مصرف کننده به دنبال برندهای معروف می آید و در ذهنش این موضوع حک شده که برندهای خارجی با کیفیت تر است؛ بنابراین ما باید به جایی برسیم که وقتی فروشنده از کالای ایرانی تعریف می کند، آن کالا خودش تبلیغ کننده خودش باشد و مصرف کننده به دنبال کالای دیگری نرود.

نمی توانیم تمام سلایق را پوشش دهیم
وی تصریح کرد: ما هر چقدر هم کیفیت را بالا ببریم نمی توانیم به تنهایی تمام سلایق را تحت پوشش قرار دهیم و با اینکه چند سالی است که شرکت های کره ای ایران را ترک کرده اند اما آیا کالاهای قاچاق هم دیگر نداریم؟.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی اصفهان ادامه داد: تقاضا به خصوص در زمینه اجناس و کالاهای خانگی خُرد باعث می شود که کالاهای خارجی که واردات آنها ممنوع شده بود به صورت قاچاق وارد کشور شوند.

قندی تصریح کرد: بهترین راهکار این است که دولت از تولید کنندگان حمایت کند؛ اگر دولت، مواد اولیه مثل فولاد و محصولات پتروشیمی را با قیمت کمتری به تولیدکنندگان بدهد، آنها هم می‌توانند کالای باکیفیت و ارزان تولید کنند و در نتیجه سهم قابل توجهی از بازار را داشته باشند.

وی گفت: در کنار این موضوع اگر مصرف‌کننده هم قدرت خرید داشته باشد به راحتی می‌تواند هر محصولی را انتخاب کند.

کد خبر: ۱۶۰٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha