۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
سدمارون ۲ برای اجرا مشکلی ندارد/ تامین۱۰۰ میلیارد از سوی بانک رفاه
نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه در مجلس:

سدمارون ۲ برای اجرا مشکلی ندارد/ تامین۱۰۰ میلیارد از سوی بانک رفاه

دهدشت- نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز زیست محیطی طرح سدمارون ۲ با حضور استاندار از سوی مسئولان محیط زیست صادر شده و برای اجرا هیچگونه مشکلی ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید محمد موحد ظهر شنبه در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی از طرح های شهرستان کهگیلویه افزود: با اجرای سد آبریز، ۳۰ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان های کهگیلویه، چرام ولنده آبی می‌ شود.

وی با بیان اینکه این سد با ارتفاع ۱۵۰ متر و به صورت آر سی سی اجرا می شود، گفت: بر اساس تخصیص وزارت نیرو ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از این سد به دشت های کهگیلویه و چرام منتقل خواهد شد.

موحد اظهار داشت: احداث این سد فرصت های زیادی برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی استان ایجاد می کند و در نشست مشترک مسئولان کشوری و استانی یکصد میلیارد تومان برای تسریع در روند اجرایی سد آبریز از سوی بانک رفاه تامین خواهد شد.

وی افزود: مطالعات فاز اول و دوم این طرح از سوی منابع آب اجرایی شده و با اجرای این طرح آب به صورت ثقلی از یک تونل به طول چهار هزار و ۹۰۰ متر به لوله‌هایی به طول هفت هزار و ۴۰۰ متر انتقال خواهد یافت.

موحد تصریح کرد: در نهایت با احداث تونلی به طول شش هزار و ۴۵۰ متر آب به دشت های کهگیلویه و چرام خواهد رسید.

وی افزود: با پیگیریهای انجام شده و طی جلسات متعدد با حضور مسئولان وزارت نیرو این طرح در سال ۱۴۰۱ در لایحه بودجه قرار گرفت.

کد خبر: ۱۶۰٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha