۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
صادرات ۲۷ میلیون تن‌ کالا به ارزش ۱۲.۱ میلیارد دلار از استان بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

صادرات ۲۷ میلیون تن‌ کالا به ارزش ۱۲.۱ میلیارد دلار از استان بوشهر

بوشهر- گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر از صادرات ۲۷ میلیون تن‌ کالا به ارزش ۱۲.۱ میلیارد دلار از استان بوشهر در یکسال اخیر خبر داد و گفت: صادرات از بوشهر ۷۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

خورشید گزدرازی در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تجار و بازرگانان استان بوشهر در یکسال اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ صادرات و واردات عملکرد مثبتی داشته‌اند و میزان و ارزش صادرات رشد محسوسی داشته است.

وی افزود: اتاق بازرگانی در راستای تسهیل شرایط صادرات و واردات کالا از تمام ظرفیت خود بهره می‌برد و بحمدالله شاهد رضایتمندی تجار هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: از تیر ماه سال گذشته تا پایان خرداد ماه امسال بیش از ۲۷ میلیون تن کالا با ارزش ۱۲.۱ میلیارد دلار صادرات کالا از استان بوشهر انجام شده است.

گزدرازی تصریح کرد: این‌میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: در زمینه واردات نیز ۵۷۵ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۲ میلیارد دلار واردات صورت گرفته که رشد ۵۹ درصدی را داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر یادآور شد: انواع گازهای مایع، متانول، پلی اتیلن، کود اوره، میعانات گازی، رافینیت و ... مهم‌ترین اقلام صادراتی از استان بوشهر هستند.

گزدرازی اضافه کرد: بیشترین میزان صادرات از بنادر استان بوشهر به مقصد چین، امارات، هند، ترکیه و آفریقای جنوبی بوده است.

وی افزود: پاکستان، نیجریه، موزامبیک، سودان و سنگاپور نیز در رده‌های بعدی بیشترین دریافت‌کننده کالا از استان بوشهر هستند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: پارچه، برنج، لاستیک، چای، قطعات و لوازم یدکی موتور سیکلت و خودرو و دستگاه‌های پخت و پز رستورانی نیز بیشترین کالاهای وارداتی به استان بوشهر هستند.

کد خبر: ۱۶۰٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha