۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
پیش بینی برداشت ۷۰هزار تن گندم از مزارع استان سمنان
استاندار سمنان خبر داد؛

پیش بینی برداشت ۷۰هزار تن گندم از مزارع استان سمنان

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه ۴۰ هزار تن گندم تاکنون در استان جمع آوری و خرید تضمینی شده است، گفت: پیش بینی می شود تا پایان ماه این میزان به ۷۰ هزار تن افزایش پیدا کند.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه برداشت گندم از اوایل ماه جاری از سمت غرب استان سمنان آغاز شده است، تاکید کرد: در گام نخست گندم کشت شده در گرمسار و آردان خریداری و سپس بنا به فصل رسیدن محصول و هنگام درو، کم کم فرایند برداشت و خرید تضمینی به سمت شرق استان در حرکت است.

وی با اشاره به برداشت گندم در دیباج دامغان، بیان کرد: تاکنون ۴۰ هزار تن گندم برداشت و خرید تضمینی شده و این روند همچنان نیز ادامه دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه هنوز گندم شاهرود و میامی برداشت نشده است، تاکید کرد: تاکنون ۳۰ درصد از پول خرید تضمینی گندم به کشاورزان داده شده و درخواست ما از اداره کل غله و خدمات بازرگانی به عنوان متصدی این امر، آن است که به زودی مابقی پول های این کشاورزان را نیز پرداخت کنند تا نسبت به کشت دلسرد نشوند.

هاشمی با بیان اینکه پیش بینی می شود با برداشت گندم در شاهرود و میامی کل میزان خرید تضمینی گندم استان سمنان به ۷۰ هزار تن برسد، گفت: فضا و تمهیدات لازم برای ذخیره سازی گندم خرید تضمینی شده از کشاورزان استان اندیشیده شده است.

به گزارش بازار، برداشت محصول گندم نسبت به پنج سال قبل در استان سمنان بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته که دلیل اصلی آن خشکسالی است.

کد خبر: ۱۶۰٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha