۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
بین تامین زمین برای ساخت مسکن و تقاضای مردم تناسبی وجود ندارد
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

بین تامین زمین برای ساخت مسکن و تقاضای مردم تناسبی وجود ندارد

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: بین تامین زمین برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن و تقاضای مردم تناسبی وجود ندارد.

به گزارش بازار، علیرضا جعفری افزود: در برخی مناطق زمین کم داریم، اما متقاضان زیاد است و در جایی زمین داریم، اما متقاضی کم است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت کشور برای ساخت یک میلیون مسکن در سال را داریم و وعده داده بودیم که هر سه ماه عملیات اجرایی صد هزار واحد مسکونی را شروع کنیم گفت: در خرداد صد هزار واحد اول را آغاز کردیم، اما برخی متقاضیان آورده مالی نداشتند به طور مثال در پردیس ۳۵ هزار نفر ثبت نام کردند در حالی که حتی برای هزار نفر هم ظرفیت نداریم.

وی گفت: موانع طرح نهضت ملی مسکن را باید بر طرف کرد که فرم (ج) تسهیلات و سکونت از مواردی است که باید به آن توجه شود.

جعفری افزود: بالغ بر ۵ میلیون نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این تعداد در شهرهای جدید ثبت نام شدند، اما در پالایش اولیه این رقم به ۷۰۰ هزار نفر و در پالایش دوم به ۳۲۰ هزار نفر رسید.

وی به مشکلات مالی متقاضیان اشاره کرد وگفت: در زمان واریز وجه یعنی آورده مالی نیز تعداد ثبت نام شدگان به کمتر از ۲۰۰ هزار نفر رسیدند که نشان می‌دهد بسیاری از مردم حتی سرمایه اولیه برای ساخت مسکن را ندارند.

وی درباره استفاده از تجربه مسکن مهر در ساخت چهار میلیون مسکن در ۴ سال گفت: طرح مسکن مهر برای خانه دار کردن مردم طرح خوبی بود، اما در ساخت وساز کیفیت لازم را نداشت بنابراین اگر می‌خواهیم شهر بسازیم باید نگاه شهرسازی نیز داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره تعهدات باقیمانده مسکن مهر افزود: ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده را تکمیل و تحویل بدهیم بنابراین معضل تعهدات مسکن مهر وجود دارد.

جعفری به لزوم استفاده از تکنولوژی در ساخت طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: هنوز سنتی سازی در ساخت و سازها وجود دارد که آثار آن را در طرح مسکن مهر می‌بینیم در حالی که از عمر این ساختمان‌ها ۵ تا ۱۰ سال می‌گذرد، اما فرسوده شدند.

وی به تجربه دنیا در ساختمان سازی اشاره کرد وگفت: دنیا به سمت هوشمندسازی و صنعتی سازی پیش می‌روند و در این زمینه سرعت و کیفیت ساخت و ساز نیز مهم است.

جعفری افزود: استفاده از مهندسی مجرب و بروز و مجریان ذیصلاح در طرح نهضت ملی مسکن را باید مدنظر قرار داد.

وی همچنین در مورد مدیریت آمایش سرزمینی نیز گفت: در هر نقطه‌ای از کشور دست می‌گذاریم اولین مانع ما نه گفتن وزارت نیرو در زمینه تامین آب است در حالی که این وزارتخانه می‌تواند با استفاده از روش‌های نوین با بهره وری آب، آب مورد نیاز را تامین کند.

کد خبر: ۱۶۰٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha