۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶
گفتمان بخش خصوصی و دولتی «اولین قدم» برای اجرایی شدن محور ریلی اینچه- شاهرود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

گفتمان بخش خصوصی و دولتی «اولین قدم» برای اجرایی شدن محور ریلی اینچه- شاهرود

گرگان- چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گلستان گفت: اجرایی شدن کریدور شمال به جنوب الزاماتی دارد که اولین قدم آن گفتمان بین بخش خصوصی و راه آهن است.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: رسیدن به اهداف کریدور شمال – جنوب و گردش سالانه ۲۰ میلیون تن کالا، نیاز به ملزوماتی دارد و اولین الزام، ایجاد یک مخرج مشترک بین سیاست های راه آهن و منطقه آزاد با بخش خصوصی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گلستان ادامه داد: تا زمانی که این گفتمان بین بخش خصوصی و راه آهن شکل نگرفته، امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی وجود ندارد.

چوپانی تصریح کرد: سیاست های تعرفه راه آهن، موجب شده تا هزینه حمل کامیونی از حمل ریلی به مراتب پایین تر باشد و این تعرفه های نیاز به اصلاح دارد.

وی با بیان این که هزینه های حمل ریلی در دنیا، ۵۰ درصد هزینه های کامیونی است، گفت: مسیر انتقال کالا به جنوب کشور توسط ریل، ۲۵ روز طول می کشد در صورتی که کامیون ها همان مسیر را در ۴۸ ساعت طی می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان یادآور شد: تا زمانی که سیاست های موجود در راه آهن اصلاح نشود، امکان مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در احداث زیرساخت های ریلی وجود ندارد.

کد خبر: ۱۶۰٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha