۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶
ظرفیت حمل و نقل ریلی گلستان به طور کامل بکارگیری نمی شود
در گفتگو با بازار؛

ظرفیت حمل و نقل ریلی گلستان به طور کامل بکارگیری نمی شود

گرگان- اعتماد، مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: ظرفیت حمل و نقل ریلی گلستان بالا بوده اما از این پتانسیل به طور کامل استفاده نمی شود و از هدفگذاری عقب تر هستیم.

محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ایران دروازه آسیا و اروپا بوده و باید از این ظرفیت ترانزیتی به بهترین نحو استفاده شود.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ ادامه داد: کشورهای هدف، همانند قزاقستان، چین، روسیه و کشورهای آسیای میانه باید صادرات خود را از طریق کشور ما انجام دهند که هم اکنون این اتفاق رخ نمی دهد.

وی افزود: طی دو سال اخیر ما در بخش ریلی ضعف هایی داشتیم که با دیپلماسی اقتصادی‌ که رئیس جمهور، وزارت راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن کشور در دستور کار قرار دادند این وضعیت مساعد خواهد شد.

اعتماد همچنین تصریح کرد: با پیگیری و رایزنی های انجام شده، ظرفیت ریلی ما در سال گذشته تا دو میلیون تن افزایش یافته که به نسبت هدف گذاری ما همچنان پایین است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ در انتها گفت: با تقویت کریدورهای مرزی، علی الخصوص مرز اینچه برون، که جزو برنامه های اولویت دار رئیس جمهور و دولت سیزدهم است، ظرفیت های ریلی کشور و استان گلستان افزایش خواهد یافت و به زودی عملکرد این ظرفیت بهبود می یابد.

کد خبر: ۱۶۰٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha