۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
 کمبود گاز مشکل اصلی استان آذربایجان شرقی است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کمبود گاز مشکل اصلی استان آذربایجان شرقی است

تبریز- نواده اباذر، نائب رئیس هیات مدیره گروه صنعتی پارس ساختار گفت: کمبود گاز مشکل اصلی استان آذربایجان شرقی است.

نوید نواده اباذر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که آذربایجان شرقی در شمال غرب کشور مظلوم واقع شده است، گفت: این نتیجه ناشی از نگاه حاکمیتی و ضعف عملکرد ما است که مورد دوم بیشتر مدنظر است.

نواده اباذر افزود: در استان اردبیل زیرساخت های خوبی ایجاد می شود ولی در استان ما چنین زیرساخت هایی وجود ندارد. در حال حاضر مشکل اصلی استان کمبود گاز است که باید به این موضوع ورود کرد.

نائب رئیس هیات مدیره گروه صنعتی پارس ساختار افزود: در قرارداد ۲۵۰ مگاواتی که با شرکت توانیر منعقد کردیم، نام "خود مصرف" و "خود تامینی" مطرح شده که نیروگاه هرکجای ایران باشد، نرخ انتقال نیرو اخذ خواهد شد.

نواده اباذر گفت: در این قرارداد دو موضوع عدم قطعی برق در پیک مصرف از سوی وزارت نیرو و عدم قطعی گاز در زمستان از سوی وزارت نفت و در صورت به وجود آمدن مشکل گاز، تخصیص سوخت جایگزین، بیان شده ولی به هیچ کدام از موارد عمل نمی شود.

نائب رئیس هیات مدیره گروه صنعتی پارس ساختار ادامه داد: در خصوص تولید و مصرف برق صنایع موافقت نامه ای بین سه وزارتخانه، امضا و در قالب مصوبه داخلی هیات دولت ابلاغ شد. در این خصوص گزارش و آماری نیز به نمایندگان مجلس ارائه شده ولی نتیجه ای حاصل نشده است.

وی افزود: برای حل این مشکل باید پیگیری لازم به صورت مستمر از طرف اتاق بازرگانی و استانداری و ... انجام شود.

کد خبر: ۱۶۰٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha