۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
افزایش اعتراض‌ها به قیمت سوخت در انگلیس

افزایش اعتراض‌ها به قیمت سوخت در انگلیس

شماری از رانندگان خودروها از جمله کامیون‌ها در انگلیس در اعتراض بی توجهی دولت در کاهش قیمت سوخت با حرکت با سرعت کم در برخی مسیرها سبب ایجاد ترافیک شدید شدند.

به گزارش بازار، شماری از رانندگان خودروها از جمله کامیون‌ها در انگلیس برای اعتراض به آنچه که بی توجهی دولت در کاهش قیمت سوخت خودروها با کاهش مالیات عنوان کردند، با حرکت با سرعت کم در برخی مسیرها سبب ایجاد ترافیک شدید در برخی آزادراه‌ها و بزرگراه‌های این کشور شدند.

قیمت سوخت از چند ماه پیش در انگلیس به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسید است و به ویژه در ازادراه‌ها و مناطق دور از شهر قیمت سوخت خودرو از دو پوند در هر لیتر هم فراتر رفته و اعتراض‌های گسترده‌ای را به بار اورده است.

دولت می‌گویدافزایش قیمت جهانی سوخت موجب افزایش بهای ان در این کشور شده است، اما معترضان می‌گویند دولت می‌تواند دست کم مالیات بیست درصدی ارزش افزوده درباره سوخت را کم کند تا اندکی قیمت ان کاهش یابد، اما دولت تا کنون حاضر به این کار نشده است.

افزایش قیمت سوخت، بهای حمل و نقل و به طبع ان قیمت کالاها و خدمات را نیز در این کشور متاثر کرده است و در نرخ تورم که به بالاترین میزان در چهار دهه اخیر رسیده اثر گذاشته است.

اعتراض به افزایش بی سابقه قیمت سوخت به شکل ایجاد ترافیک در ازادراه های ولز، اسکس و دوون و ازاد راه‌های ام چهار و ام پنج گزارش و برخی بزرگراه‌ها در این کشور اعلام شده است که حرکت خودروهای معترض با سرعت حدود ۳۰ کیلومتر درساعت سبب شده صف چند ده کیلومتری در برخی ازادراه‌ها و بزرگراه‌ها ایجاد شود.

پلیس انگلیس در برخی ازادراه‌ها با بستن مسیر معترضان این حرکت اعتراضی و هدایت ان به سمت مسیرهای مورد نظر تلاش کرده انان را در ادامه کار ناکام بگذارد.

رانندگان معترض یک خط را برای خودروهای امدادی و اتش نشانی ازاد گذاشتند اماهنگام عبور خودروهای عادی از این مسیر، با به صدا دراوردن بوق و اعتراض کلامی انان را از این کار برحذر می‌داشتند و انان را به پیوستن به این حرکت اعتراضی دعوت می‌کردند.

برخی از معترضان در فضای مجازی و در مصاحبه با رسانه‌های محلی گفتند: افزایش بهای سوخت علاوه بر افزایش هزینه‌های زندگی موجب شده تا انان کار خود را از دست بدهند، زیرا برای رفتن به محل کار و بازگشت به خانه بخش عمده دستمزد انان صرف ایاب و ذهاب می‌شد و چیز زیادی در برابر کار روزانه برایشان باقی نمی‌ماند.

برخی رانندگان هم گفتند به علت بالارفتن بهای سوخت قادر به تامین سوخت خودروی خود نیستند و شغل خود را از دست داده اند.

کد خبر: ۱۶۰٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha