۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵
عضویت در بریکس حجم همکاری‌های اقتصادی را بالا می‌برد
دبیر اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق(ع):

عضویت در بریکس حجم همکاری‌های اقتصادی را بالا می‌برد

دبیر اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: ورود ایران به مجموعه بریکس باعث می‌شود که تنوع و تعداد همکاری‌های خارجی اقتصادی کشورمان بیشتر شود.

به گزارش بازار، رضا توکلی دبیر اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) ورود ایران به ائتلاف بریکس را یک فرصت دانست و گفت: الزامات بهره برداری از این فرصت باید مشخص شود چون هاله تحریم‌ها باعث می‌شود که ایران خیلی هم نتواند از این فرصت استفاده کند.

وی افزود: معمولاً در مقابل کشورهای توسعه یافته تر، یک سری ائتلاف‌های جانبی در کشورهای کمتر توسعه یافته شکل می‌گیرد.

دبیر اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه برخی کشورهای عضو بریکس، رشد اقتصادی با درصد بسیار بالایی دارند اظهارکرد: ما خیلی باید گفتگو کنیم و سیاست گذاری انجام دهیم تا مشکلات اقتصادی کشورمان از جمله مالیات‌ها و بودجه ریزی‌ها حل شود.

توکلی اظهارکرد: انزوا طلبی به طور کلی رویکرد مثبتی نیست و مشارکت در ائتلاف‌های مختلف هم کار طرف مقابل را برای اینکه ما را منزوی کند سخت خواهد کرد لذا ورود ایران به مجموعه بریکس باعث می‌شود که تنوع و تعداد همکاری‌های خارجی اقتصادی کشورمان بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه ایران به دلیل برخورداری از خاصیت ترانزیتی و انرژی برای کشورهای عضو بریکس جذاب است گفت: ما باید فرصت‌های بازار انرژی را دنبال کنیم کمااینکه یکی از الزامات استفاده از بریکس هم این است که ایران چهره امنیتی خود را کمرنگ و چهره اقتصادی خود را پررنگ تر کند.

دبیر اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: وضعیت دیپلماسی اقتصادی ایران نسبت به سالهای قبل بهتر شده و لذا در ورود به بریکس و هر اتئلاف دیگر باید استعدادها و الزامات آن را شناسایی و با آن حرکت کنیم.

توکلی در مصاحبه با رادیو گفت وگو با اشاره به استعداد ایران برای همکاری ترانزیتی و انرژی و گردشگری در بریکس اظهارکرد: ما باید همکاری‌های خود را با اقتصادهای نوظهور ادامه دهیم.

کد خبر: ۱۶۰٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      0 0
      هرچی که طرفش روسیه باشه هیچی اش خوب نیست چون روسیه به هیچ عنوان دوست ایران نبوده و نیست و نخواهد بود