۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱
افزایش کم سابقه نرخ دلار/روپیه هند| آیا قیمت روپیه باز هم ریزش خواهد داشت؟
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش کم سابقه نرخ دلار/روپیه هند| آیا قیمت روپیه باز هم ریزش خواهد داشت؟

قیمت جفت ارز USD/INR طی چند ماه گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته و به نظر می رسد این افزایش نرخ همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار، قیمت جفت ارز روپیه دلار/ روپیه هند (USD/INR) نزدیک به بالاترین حد خود در حال نوسان است زیرا سرمایه گذاران بر اساس شرایط تورم بالاتر و رشد اقتصادی آهسته در هند قیمت گذاری خود را انجام می دهند.

نرخ دلار به روپیه حتی پس از بیانیه‌های جنگ‌طلبانه اخیر بانک مرکزی هند (RBI) در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی، بار دیگر جهش کرده است. بنابراین، نگرانی ها در خصوص آینده روپیه افزایش یافته و به نظر می رسد، روپیه به زودی نرخ مهم ۷۹ را دوباره آزمایش کند.

افزایش فروش روپیه در بازار فارکس
قیمت جفت ارز USD/INR طی چند ماه گذشته به دلیل تقویت دلار آمریکا در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. شاخص دلار در سال جاری به دلیل اقدامات بسیار جنگ طلبانه فدرال رزرو تقریباً ۱۰ درصد افزایش یافته است.

فدرال رزرو در تلاش خود برای مبارزه با تورم فزاینده، نرخ بهره را در سال جاری بیش از ۱۵۰ واحد افزایش داده و تحلیلگران انتظار دارند که بانک مرکزی آمریکا در این ماه نیز ۷۵ واحد دیگر نرخ ها را افزایش دهد.

در همین حال، بانک مرکزی هند نیز تلاش کرده است تا روپیه آسیب پذیر را نجات دهد. اخیراً بانک مرکزی هند تصمیم به فروش ذخایر دلاری خود گرفت. این بانک با فروش دلار آمریکا قصد دارد تقاضا برای روپیه هند در بازار را افزایش داده و نرخ آن را در برابر دلار طی ماه های آینده تثبیت کند. با این حال، برخی از تحلیلگران بر این باورند که اقدامات بانک مرکزی هند تأثیر عمده ای بر افزایش ارزش روپیه در بازار نخواهد داشت.


پیش بینی قیمت دلار/ روپیه

افزایش کم سابقه نرخ دلار/روپیه هند| آیا قیمت روپیه باز هم ریزش خواهد داشت؟

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت جفت ارز USD/INR طی چند ماه گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. هفته گذشته، این جفت حتی به سطح مقاومت مهم ۷۹ صعود کرده و همچنان بالاتر از سطح حمایت مهم خود در ۷۸.۲۸ باقی مانده که بالاترین رکورد قبلی آن محسوب می شود. قیمت فعلی همچنین بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه حرکت کرده است.

بنابراین، قیمت دلار/روپیه احتمالاً به افزایش خود ادامه خواهد داده و گاوها تلاش می کنند تا در محدوده بالاتر از سطح مقاومت کلیدی در ۸۰ حرکت کنند. حرکت به زیر سطح حمایت در ۷۸.۲۸، دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۶۰٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha