۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
رویکرد جدید وزارت صمت کنار هم دیدن تولید و تجارت
معاون صنایع عمومی وزارت صمت عنوان کرد

رویکرد جدید وزارت صمت کنار هم دیدن تولید و تجارت

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: رویکرد جدید وزارت صمت کنار هم دیدن تولید و تجارت بوده که به گفته صاحبان صنایع به این مهم توجه ویژه شده است.

به گزارش بازار، محمدمهدی برادران در جشن تجلیل از صنعتگران، معدن کاران و اصناف که به مناسبت دهه تولید و تجارت در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، تصریح کرد: بر اساس دستور وزیر صمت در حوزه شرکت شهرک‌های صنعتی، تمام دفاتر تخصصی علاوه بر صنایع به اصناف نیز خدمات ارائه می‌کنند و امید است ایجاد شهرک صنعتی صنفی در استان مرکزی نیز دنبال شود.

وی اضافه کرد: برای مثال با برگزاری میز خدمت در استان اصفهان، مشکل ۵۱۵ واحد صنعتی و تولیدی رفع شد که این مهم در استان مرکزی نیز برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی اجرا می‌شود.

معاون وزیر صمت بیان کرد: فضای کسب‌وکار با چالش‌ها و مشکلاتی روبه‌رو است و موانع زیادی نیز وجود دارد، اما یکی از مشکلات، ناترازی در شرایط اقتصادی است به این معنی که در برخی موارد نتوانسته‌ایم زنجیره را تکمیل کنیم.

برادران اضافه کرد: در صنایع بالادستی پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته، اما سهمیه برای صنایع پایین‌دستی کم است، اگر سهمیه مواد پتروشیمی افزایش یابد، ظرفیت تولید نیز افزایش ۲ برابری خواهد داشت.

وی با تأکید بر توجه به موضوع قاچاق کالا تأکید کرد: در کنار کارخانه‌های خوب و استاندارد که سبب بی‌نیازی از واردات می‌شوند، افراد متخلف نیز وجود دارند، برای مثال فردی، کمک‌فنر دست‌دوم را به‌عنوان کمک‌فنر نو توزیع می‌کرد، اصلاح این فضاها و حذف این افراد که سبب فاصله بین توزیع و تولید می‌شود، نیازمند زمان است.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت یادآور شد: اصلاحات ساختاری که وزارت صمت با کمک مجلس شورای اسلامی آغاز کرده است، سبب غفلت از واحدهای تولیدی نمی‌شود و این واحدها همواره موردتوجه هستند.

گفتنی است در پایان این مراسم از برخی واحدهای صنعتی و تولیدی و صنفی استان مرکزی تقدیر شد.

کد خبر: ۱۵۹٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha