۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
خودرو هوشمند در دولت سیزدهم ساخته می شود| استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها تکلیف شهرداری ها
وزیر کشور در گفتگوی اختصاصی با «بازار»:

خودرو هوشمند در دولت سیزدهم ساخته می شود| استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها تکلیف شهرداری ها

وحیدی، وزیر کشور عنوان کرد: در دولت سیزدهم شاهد توسعه و تولید خودروهای هوشمند خواهیم بود، خودرو هوشمند بخشی از شهر هوشمند بوده که نیاز به سرمایه گذاری دارد.

بازار؛ گروه خودرو: روز گذشته سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در مصلی امام خمینی (ره) در تهران افتتاح و آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه شرکت های ارائه دهنده ارتباطات، دانش بنیان ها و خدمات دهنده ها حضور یافته بودند.

همزمان با افتتاح این نمایشگاه، سازمان تاکسیرانی کشور نیز خودرو سورن را به عنوان جایگزین سمند جهت معرفی و رونمایی با حضور وزیر کشور، به این نمایشگاه آورده بودند. نمایشگاه شهر هوشمند بستری مناسب برای نمایش توانمندی کشور در زمینه تولید غیر صنعتی و صنعتی تجهیزات مناسب جهت هوشمند سازی شهرها در آینده است. باتوجه به اینکه صنعت خودروسازی در دنیا با رقابت جدی در جهت توسعه خودروهای هوشمند برای نیل به هدف هوشمندسازی شهرها قرار گرفتند، شاید نیاز باشد که خودروسازان برای تکمیل این حلقه مفقوده در راستای هوشمندسازی شهرها اقدام به استفاده از توانمندی های ارائه شده داشته باشند.

در حاشیه این نمایشگاه فرصتی دست داد تا با احمد وحیدی وزیر کشور گفتگویی اختصاصی داشته باشیم:

این جزء تکالیف همه شهرداری ها است که به سمت هوشمند سازی حرکت کنند، این نمایشگاه ها برای تسریع در انجام این مهم است

* برای ارتقای هوشمند سازی شهرها وزارت کشور چه برنامه ای دارد و چه دستوری برای انجام این مهم قرار است به شهرداری ها ابلاغ شود؟
این جزء تکالیف همه شهرداری ها است که به سمت هوشمند سازی حرکت کنند، این نمایشگاه ها برای تسریع در انجام این مهم است. مسئولان با مشاهده دستاوردهای بیشتر در جریان پیشرفت ها قرار گرفته و شرکت های دانش بنیان نیز به کمک این بخش آمده تا هوشمند سازی را در همه شهرداری ها بتوانیم اجرایی کنیم.

خودرو هوشمند در دولت سیزدهم ساخته می شود| استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها تکلیف شهرداری ها

البته شهر هوشمند ابعاد متنوع و متفاوتی دارد که بخشی از آن می تواند خودرو هوشمند باشد. خودرو هوشمند نیز سازوکار مستقل خود را دارد که فعالان این بخش باید براساس نیاز فناورانه در ساخت و تولید خودرو هوشمند سرمایه گذاری کنند

* شهر هوشمند یعنی خودرو هوشمند، ظاهرا تاکنون هیچ قانونی در کشور برای توسعه و تولید این خودروها مبتنی بر هوشمندسازی تعریف نشده و این مساله گله اصلی فعالین بخش است، برای حل این مشکل چه برنامه ای دارید؟
البته شهر هوشمند ابعاد متنوع و متفاوتی دارد که بخشی از آن می تواند خودرو هوشمند باشد. خودروی هوشمند نیز ساز و کار مستقل خود را دارد که فعالان این بخش باید براساس نیاز فناورانه در ساخت و تولید خودرو هوشمند سرمایه گذاری کنند. ما نیز بتوانیم این توانایی ها را به عنوان یک واحد مهم در شهر هوشمند استفاده کنیم. البته که شهر هوشمند نیز یک موضوع صفر و یکی نیست بلکه باید تکامل پیدا کند و در ادامه نیز به بحث خودرو هوشمند بیشتر پرداخته خواهد شد.

* باتوجه به اینکه دولت های قبلی نتوانستند ساز و کار لازم برای توسعه و تولید خودروهای هوشمند را فراهم کنند، آیا در دولت سیزدهم می توان انتظار تولید خودرو هوشمند را داشت؟
امیدوارم، تلاش می کنیم که در دولت سیزدهم بتوانیم شاهد خودروهای هوشمند در شهرها باشیم.

کد خبر: ۱۵۹٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha