۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۵
احتمال مقاومت بانک‌ها برای عرضه املاک مازاد خود در بورس کالا

احتمال مقاومت بانک‌ها برای عرضه املاک مازاد خود در بورس کالا

کارشناس بازار سرمایه درباره احتمال کلید خوردن عرضه املاک مازاد بانک‌ها در بورس کالا گفت: بانک‌ها در برابر اجرای این طرح مقاومت خواهند کرد و لذا اجرای آن را با جدیت دنبال نخواهند کرد.

به گزارش بازار، مریم محبی، یکی از مهمترین مزایای طرح ورود املاک مازاد بانک‌ها در بورس کالا را ایجاد اعتماد و اطمینان بین طرفین معامله بیان کرد و تصریح کرد: وقتی خرید و فروش در بورس کالا صورت گیرد، احتمال غش در معامله به کمترین حالت خود می‌رسد و به سمت ریسک صفر متمایل می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: مزیت دیگر این طرح، مورد تایید بودن اصالت مورد معامله است که بعد از آن مواردی مانند شفاف سازی قیمت‌های تعادلی، اعتماد از پرداخت وجه و تحویل کالا از طریق پایاپای بورس است. در چنین شرایطی ریسک پرداخت و تسویه در اتاق پایاپای به سمت صفر سوق می‌یابد.

او افزود: مزیت دیگر شفافیت و التزام خریدار و فروشنده به ایفای تعهدات خودشان به دلیل قوانین حاکم بر فضای بورس هست و در نهایت کشف قیمت واقعی دارایی‌ها به دلیل کاهش اثرگذاری فاکتور دارایی‌ها نامشهود در بورس می‌توانیم اسم ببریم.

محبی اظهار داشت: اعتبار بخشی بیشتر به بورس به عنوان یکی از ارکان اصلی نشر معاملات اقتصادی هم از مزایای‌های پنهانی این طرح است.

این کارشناس بورس یکی از مسیرهای جایگزین بانک‌ها را تملیک و تملک دارایی‌های ثابت مشهود دانست و تصریح کرد: هم مقام ناظر و هم قانونگذار همواره به دنبال محدود کردن بنگاهداری بانک‌ها بوده اند، بنابراین به نظر نمی‌رسد که پیاده سازی چنین طرحی بدون چالش و به راحتی قابل اجرا باشد.

کد خبر: ۱۵۹٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha