۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
سد گدار خوش ایلام با اعتبار ۲۶ هزار میلیارد ریالی اجرایی می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سد گدار خوش ایلام با اعتبار ۲۶ هزار میلیارد ریالی اجرایی می‌شود

ایلام- بسطامی، نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: به زودی سد گدار خوش ایلام با اعتبار ۲۶ هزار میلیارد ریالی اجرایی می‌شود.

علی اکبر بسطامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار مرد: مبلغ ۱۰۹ میلیارد تومان برای انجام کارهای مقدماتی سد گدارخوش اختصاص خواهد یافته است.

وی، احداث سد گدارخوش به عنوان دومین سد بزرگ مخزنی در استان را بسیار با اهمیت خواند و اظهار داشت: پس از رایزنی‌ها و پیگیری مداوم از طریق وزارت نیرو و دیگر مبادی ذیربط و در دیدار با معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور، طرح احداث سد گدارخوش از میان بیش از ۲۰ سد در کشور نهایی و دستورات لازم برای تخصیص ردیف اعتبار ملی و تامین بودجه کافی صادر شد که امید داریم با مساعدت وزارت نیرو و دیگر دستگاه‌های مربوطه، به زودی شاهد کلنگ زنی این پروژه با حضور وزیر نیرو در سطح استان باشیم.

بسطامی گفت: به اذعان صاحب‌نظران و کارشناسان حوزه‌های آب، نیرو و کشاورزی، سدگدارخوش با ظرفیت ۶۵.۹ میلیون مترمکعب در سال از نگاه اکوسیستمی، کشاورزی و ایجاد اشتغال مولد چهره استان را دگرگون خواهد کرد و با افتتاح این سد، شش هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های پایین دست سد که تحت پوشش سامانه گرمسیری قرار ندارند، تحت آبیاری سد قرار خواهند گرفت.

نماینده مردم ایلام، همچنین مهار و استحصال آب های سطحی و اختصاص آن به امر کشاورزی، افزایش کمی تولیدات کشاورزی، توسعه کمی تولیدات کشاورزی، توسعه کشاورزی منطقه در قالب استفاده بهینه از منابع آب و خاک، افزایش درآمد مردم منطقه و افزایش ارزش افزوده در سطح جامعه، رشد اقتصادی از طریق افزایش تولیدات اقتصادی، ایجاد اشتغال، تامین درآمد مطمئن و فراهم کردن محیط مناسب برای توزیع متعادل درآمدها را از مهم‌ترین مزایای ایجاد این سد برشمرد.

وی گفت: طبق زمان‌بندی مسئولان شرکت آب منطقه ای استان، مناقصه احداث سد گدارخوش در آینده بسیار نزدیک با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۹٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha