۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹
توان واردات ۱۰ میلیون تن نهاده دامی از اینچه برون میسر است
در گفتگو با بازار؛

توان واردات ۱۰ میلیون تن نهاده دامی از اینچه برون میسر است

گرگان- مبصری، عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان با اشاره به ضرورت ارتقاء مسیر ریلی اینچه برون در تبادلات کالا کشور گفت: توان واردات ۱۰ میلیون تن نهاده دامی از اینچه میسر است.

رضا مبصری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: اجرای خط ریلی کریدور شمال - جنوب در منطقه اینچه برون - شاهرود، اقتدار و استقلال غذایی کشور در آینده را تضمین می کند.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان با بیان این که توان واردات ۱۰ میلیون تن نهاده دامی از این محور میسر است، افزود: افزایش تبادلات کالا و توسعه صنعت ترانزیت جایگاه و افق تجاری استان را به طرز چشمگیری افزایش و منفعت آن به علاوه بر اهالی گلستان به کل کشور می رسد.

وی با انتقاد ضمنی از رویکرد فعلی راه‌آهن در خصوص واگذاری کوتاه‌مدت اراضی به سرمایه گذاران در منطقه اینچه برون، گفت: با این مسیر امکان تجدید ارزیابی سرمایه های شرکت گرفته می شود در حالی که اگر عرصه به سرمایه گذار واگذار شود، فرصت بقا و پویایی شرکت باقی خواهد ماند.

مبصری بیان کرد: به عنوان نمونه اگر شرکتی با سرمایه ثبتی یک میلیارد تومان پروژه ای را در اینچه برون آغاز کند پس از مدت ۱۰ سال و پیش بینی تورم این عدد حداقل به ۱۰ میلیارد تومان می رسد و اگر عرصه به سرمایه گذار واگذار شده باشد می تواند از این مسیر زیان های احتمالی حتی تا سقف ۵۰ درصد را جبران کند.

به گزارش بازارراه آهن اینچه برون - گرگان - شاهرود - طبس به طول ۶۶۵ کیلومتر نیازمند ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار است که می تواند ۳۰ میلیون تن بار بنادر خزری را به جنوب کشور رسانده و طول مسیر به میزان ۵۰۰ کیلومتر کاهش یافته و مدت زمان رسیدن به مقصد هم از ۱۲ روز به ۴.۵ روز خواهد رسید.

کد خبر: ۱۵۹٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha