۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
فراز و فرود قطع آب افراد بدمصرف
سخنگوی صنعت آب کشور مطرح کرد

فراز و فرود قطع آب افراد بدمصرف

قاسم زاده، سخنگوی صنعت آب کشور گفت: در طرح برخورد با افراد بد مصرف، فقط برای چند ساعت، انشعاب آب کمتر از ۱۰ مشترک تهرانی قطع شد.

به گزارش بازار، فیروز قاسم زاده عصر امروز در دومین نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: پس از دادن پیامک و هشدارهای لازم، این طرح فقط در شهر تهران برای این تعداد مشترک که بعضا تا ۱۰ برابر الگو، مصرف آب داشتند اجرا شد که پس از همکاری و دادن قول همکاری، آب آن‌ها وصل شد.

وی همچنین گفت: افزایش سالانه ۷ درصد تعرفه آب پرمصرف‌ها همانند سال‌های قبل اجرا شد، اما آئین نامه اجرائی اخذ قیمت تمام شده آب از افراد پرمصرف و بدمصرف که قرار بود از ابتدای امسال اجرایی شود، تدوین، اما هنوز تصویب نهایی نشده است لذا قبض آب این مشترکان هنوز مانند سابق اخذ می‌شود.

سخنگوی صنعت آب کشور تصریح کرد: تعرفه آب مشترکان کم مصرف کماکان از سال ۹۹ تا کنون بدون تغییر باقی مانده است.

وی همچنین افزود: بیش از ۲۰ جلسه با وزیر و سایر کارشناسان آب برای تدوین سند تعیین ساز و کار هماهنگی بین بخشی بین حوزه‌های آبی کشور برای ارائه به شورای عالی آب برگزار شد تا نقش دستگاه‌های مختلف از جمله نقش بخش کشاورزی به عنوان اصلی‌ترین مصرف کننده و هدردهنده آب مشخص شود.

سخنگوی صنعت آب کشور گفت: مصرف آب بخش خانگی کشور بیش از ۸ میلیارد متر مکعب است که در یکی دو هفته قبل، حدنصاب مصرف سال قبل در کشور شکسته شد.

وی افزود: هم اکنون تعداد شهرهای دارای وضع قرمز آب در کشور ۴ تا ۵ شهر است که تعداد آن‌ها و همچنین تعداد شهرهای دارای تنش آبی در مقایسه با سال قبل کمتر شده است.

کد خبر: ۱۵۹٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha