۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶
احداث محور ریلی اینچه- شاهرود زمینه ساز افزایش تبادلات تجاری خواهد شد
استاندار گلستان:

احداث محور ریلی اینچه- شاهرود زمینه ساز افزایش تبادلات تجاری خواهد شد

گرگان- استاندار گلستان با بیان این که احداث محور ریلی اینچه- شاهرود زمینه ساز افزایش تبادلات تجاری با کشورهای همسایه خواهد شد، گفت: کریدور شمال به جنوب یک پروژه پرسود در سطح ملی است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی محمد زنگانه عصر یکشنبه در جلسه بررسی پروژه کریدور شمال به جنوب (اینچه برون- گرگان- شاهرود- طبس) اظهار کرد: کریدور شمال به جنوب یک پروژه عظیم اقتصادی بوده که مزایایی زیادی برای استان گلستان و کشور خواهد داشت.

استاندار گلستان ادامه داد: این پروژه می تواند مسافت انتقال کالا به جنوب را به طرز چشمگیری کاهش داده و مدت زمان این انتقال را از ۱۲ روز به ۴.۵ روز برساند.

وی افزود: در این راستا جلسات مشترکی با مجموعه های مرتبط دولتی، نهادهای حمایتی و بخش خصوصی برگزار شد تا تمام ابعاد این پروژه بررسی شود.

زنگانه همچنین تصریح کرد: ضروری است که مطالعاتی که تا الان برای این پروژه رخ داده تجمیع و بروزرسانی شود و برای سرعت بخشیدن به عملیاتی شدن آن در اختیار وزرات راه و شهرسازی قرار گیرد.

استاندار گلستان گفت: پس از ۱۰ روز از در اختیار گرفتن مطالعات و تفاهم نامه هایی که برای حضور سرمایه گذار منعقد شده توسط وزرات راه و شهرسازی، مکاتبات ما با سازمان برنامه و بودجه آغاز می شود.

وی افزود: در ادامه مجوز کمیسیون ماده ۲۳ اخذ خواهد شد و پس از آن با کسب سایر مجوزها و اجازه حضور سرمایه گذار، مراحل اجرایی پروژه آغاز می شود.

زنگانه در انتها یادآور شد: اگرچه این پروژه از سوی مقامات استان گلستان پیگیری شده و دغدغه ما است اما یک پروژه ملی بوده و فواید آن عاید تمام کشور خواهد شد که نیاز است برای عملی شدن آن مقامات کشوری هم همکاری های لازم را داشته باشند.

کد خبر: ۱۵۹٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha