۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
سهم اصفهان از اقتصاد دانش بنیان تنها ۳ درصد است
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان:

سهم اصفهان از اقتصاد دانش بنیان تنها ۳ درصد است

اصفهان - قیصری؛ رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: سهم کل اقتصاد استان اصفهان از اقتصاد دانش بنیان تنها سه درصد است که بسیار اندک است.

به گزارش خبرنگار بازار، سومین جلسه همت تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی ذیل شورای مطالعات استراتژیک اتاق بازرگانی اصفهان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با حضور اساتید دانشگاهی و فناوران استان برگزار شد.

در این جلسه رضا انصاری مسئول همت تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: چشم انداز همت این است که با یک نگاه بنگاهی چرخه نوآوری را بررسی و بازیگران این چرخه را شناسایی کند.

احصای جدیدترین چالش‌های در راستای تحقق شعار سال
وی افزود: هدف ما استفاده از تجارب مجموعه شهرک به عنوان یکی از نهادهای اصلی درگیر در توسعه فناوری و نوآوری کشور و احصای جدیدترین چالش‌های در راستای تحقق شعار سال و راهکارهای آن است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به سهم یک درصدی اقتصاد دانش بنیان از کل اقتصاد کشور افزود: سهم کل اقتصاد استان اصفهان از اقتصاد دانش بنیان تنها سه درصد است که بسیار اندک است.

فاصله میان علم در دانشگاه و صنعت
جعفر قیصری کم کردن فاصله میان علم در دانشگاه و صنعت را از مهمترین دلایل ایجاد پارک‌های علم و فناوری دانست و گفت: لازم است صنایع از این فرصت بزرگ جهت دانشی شدن صنعت استفاده کنند.

وی توسعه بازار را یکی دیگر از چالش‌های پیش روی شرکت‌های فناور دانست و گفت: اگر قرار است اکوسیستم فناوری رشد مناسبی داشته باشد باید یکی از محورهای مهم آن که بازار است توسعه یابد.

اقتصاد نفتی علت اصلی عدم پیشرفت اقتصاد دانش بنیان
مشاور آینده پژوهی شورای مطالعات استراتژیک اتاق اصفهان بیان کرد: عدم استفاده از تکنولوژی در بلند مدت بهتر از این است که صنایع در دام پایلوت گرفتار شوند و نسبت به فناوری و توسعه تکنولوژی بدبین شوند.

وی افزود: اقتصاد نفتی علت اصلی عدم پیشرفت اقتصاد دانش بنیان دانست.

همچنین در این جلسه فرید نجات بخش نماینده انجمن دانش بنیان عدم پول پاشی برای رسیدن به تکنولوژی، راه اندازی برند مشترک و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و اهمیت اجرای نظام نامه پیوست فناوری را مهم دانست.

در ادامه جلسه سایر حاضران چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان و راهکارهای خروج از این چالش‌ها را به بحث و بررسی گذاشتند.

کد خبر: ۱۵۹٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha