۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
مطالبات کشاورزان گندم‌کار امروز تعیین تکلیف می‌شود
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

مطالبات کشاورزان گندم‌کار امروز تعیین تکلیف می‌شود

عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در نشست امروز مقرر شد بعد از ظهر روز جاری در جلسه‌ای در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار تصمیم‌گیری شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱۲ تیرماه) خود در خصوص بررسی دلایل تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار، گفت: باید از زحمات کشاورزان خصوصا کشاورزان گندم‌کار که در راستای استقلال کشور تلاش می‌کنند تقدیر کنم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقرر شده بود که دولت مطالبات گندم‌کاران را سریعا پس از تحویل محصول برداشت شده پرداخت کند، ادامه داد: پس از وقفه به وجود آمده در زمینه پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار نشستی را با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های متولی برگزار کردیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دولت باید ۱۸ هزار میلیارد تومان در قبال گندم‌های خریداری شده به کشاورزان پرداخت کند، عنوان کرد: کشاورزان باید هرچه سریع‌تر برای کشت دوم خود آماده شوند و برای این موضوع باید نقدینگی کافی را در اختیار داشته باشند تا نهاده‌های مورد نیاز را تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید بر اساس قول و تعهد خود نسبت به پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار اقدام کند، افزود: در نشست امروز مقرر شد بعد از ظهر روز جاری (یکشنبه ۱۲ تیرماه) در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیران عامل بانک‌ها در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار تصمیم‌گیری شود.

عسکری، ادامه داد: مقرر شد در صورت عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها برای پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار ۱۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات توسط سازمان برنامه و بودجه و ۸ هزار میلیارد تومان باقی مانده توسط شرکت بازرگانی دولتی، سازمان غله و بانک‌ها پرداخت شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: در تلاش‌ هستیم تا هرچه سریع‌تر بانک‌ها نسبت به پرداخت مطالبات کشاورزانی که گندم تولیدی خود را در اختیار دولت قرار داده‌اند اقدام کنند.

کد خبر: ۱۵۹٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha