۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
پرونده مسکن مهر شهرهای جدید سال آینده بسته می شود| ۶۰ هزار مسکن مهر نیمه تمام در این شهرها
معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با «بازار»:

پرونده مسکن مهر شهرهای جدید سال آینده بسته می شود| ۶۰ هزار مسکن مهر نیمه تمام در این شهرها

جعفری، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه تلاش می کنیم سال آینده تمام واحدهای مسکونی مهر در شهرهای جدید واگذار و پرونده آن بسته شود گفت: ۶۰ هزار مسکن مهر نیمه تمام در شهرهای جدید داریم.

بازار؛ گروه راه و مسکن: پرونده مسکن مهر در شهرهای جدید به نظر می رسد سال آینده بسته شود. در شهرهای جدید از ابتدای آغاز پروژه مقرر شد تا ۳۶۰ هزار و ۵۳۰ واحد مسکن مهر احداث و واگذار شود. از مجموع ۳۶۰ هزار و ۵۳۰ واحد مسکونی در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید برای ساخت در قالب مسکن مهر در این شهرها تاکنون نزدیک به ۳۰۰ هزار و ۵۳۰ واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است.

از آنجا که شهر جدید پردیس دیرتر از سایر شهرهای جدید اقدام به آغاز این پروژه کرد بیشترین آمار واحدهای مسکونی مهر باقیمانده را به خود اختصاص داده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد عمده واحدهای باقی مانده مسکن مهر در شهرهای جدید استانهای تهران و البرز شامل پردیس، پرند و هشتگرد است که با مشکلاتی همچون خلف وعده پیمانکاران در تکمیل واحدها، نبود زیرساختهای شهری، نبود انشعابات و عمل نکردن دستگاههای خدمات‌رسان به وظایف خود در این زمینه مواجه هستند. بر اساس برآوردی که اردیبهشت سال گذشته صورت گرفت در سه شهر مذکور حدود ۳۰ هزار واحد نیمه کاره و بلاتکلیف قرار داشت که به نظر می رسد این آمار تاکنون جا به جا شده است و آنطور که مدیر عامل شهرهای جدید عنوان می کند سال آینده پرونده مسکن مهر در شهرهای جدید سال آینده بسته می شود.

بر اساس برآوردی که اردیبهشت سال گذشته صورت گرفت در سه شهر مذکور حدود ۳۰ هزار واحد نیمه کاره و بلاتکلیف قرار داشت که به نظر می رسد این آمار تاکنون جا به جا شده است و آنطور که مدیر عامل شهرهای جدید عنوان می کند پرونده مسکن مهر در شهرهای جدید سال آینده بسته می شود

«علیرضا جعفری» مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که چه تعداد مسکن مهر در شهرهای جدید باقیمانده است؟ گفت: چندی پیش در جلسه‌ای که با عنوان پایش سه شهر جدید پرند، هشتگرد و پردیس که با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران عامل شهرهای مذکور و سایر عوامل اجرایی برگزار شد بر تعیین تکلیف شدن هر چه زودتر واحدهای مسکونی مهر تاکید شد. ما بر آن هستیم تا هر چه سریعتر و با تامین تمام امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکن مهر در این شهرها را به اتمام برسانیم.

وی افزود: تمامی شهرها به ویژه سه شهر جدید پردیس، پرند و هشتگرد شناسنامه دقیقی از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر باقیمانده تهیه شود و شرایط کنونی هر پروژه در زمینه های گوناگون را ذکر کنند. بنابراین طبق برآوردهای صورت گرفته سال ۱۴۰۲ تمام واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید واگذار و پرونده این پروژه در این شهرها بسته می شود.

پرونده مسکن مهر شهرهای جدید سال آینده بسته می شود| ۶۰ هزار مسکن مهر نیمه تمام در این شهرها

جعفری با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده است تا در تمامی شهرهای جدید که پروژه هایی که خدمات روبنایی آنها پیشرفت بالای ۹۰ درصد دارند را در اولویت قرار دهیم تا برای افتتاح و بهره برداری تا پایان شهریور ماه آماده شوند اظهار داشت: تاکید ما بر مدیران شهرهای جدید این است تا با جدیت تأخیرات تمامی پیمانکاران را در عملکرد اجرایی به ویژه در حوزه مسکن مهر را پیگیری کنند تا بتوانیم مسیر واگذاری و اتمام پروژه ها را هموار کنیم.

در حال حاضر در شهرهای جدید بالغ بر ۶۰ هزار مسکن مهر نیمه تمام داریم که عمده آنها در سه شهر پردیس ، پرند و هشتگرد است. تلاش ما این است تا عمده این واحدهای مسکونی را تا سال ۱۴۰۲ تکمیل و واگذار کنیم

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر در شهرهای جدید چه تعداد مسکن مهر نیمه تمام در شهرهای جدید داریم؟ گفت: در حال حاضر در شهرهای جدید بالغ بر ۶۰ هزار مسکن مهر نیمه تمام داریم که عمده آنها در سه شهر پردیس ، پرند و هشتگرد است. تلاش ما این است تا عمده این واحدهای مسکونی را تا سال ۱۴۰۲ تکمیل و واگذار کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد تا پایان سال جاری تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد؟ ادامه داد: تلاش ما این است که هرچه سریعتر تمامی پروژه های روبنایی ساخته شده که هنوز از سوی نهادهای خدمات رسان و اجرایی به بهره برداری نرسیده اند را تعیین تکلیف کنیم بنابراین می توان پیش بینی کرد که تا پایان امسال بالغ بر ۴۰ هزار واحد مسکونی را تکمیل و واگذار کنیم.

وی افزود: با تکمیل این ۴۰ هزار واحد مسکونی به نظر می رسد که ۲۰ هزار واحد مسکونی باقیمانده را در سال ۱۴۰۲ واگذار و به اتمام برسانیم.

بدون شک فروش عرصه در تمام شهرهای جدید بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و فروش عرصه به صورت اختیاری است و هر متقاضی که تمایل داشته باشد می تواند به خرید عرصه مسکن مهر اقدام کند

جعفری در پاسخ به این پرسش که علیرغم اینکه اکثر شهرهای جدید مثل پردیس مشکلی در خصوص فروش عرصه مسکن مهر ندارند اما در برخی شهرها مثل شهر جدید هشتگرد می بینیم که برخی از متقاضیان با خرید عرصه و یا انتقال سند عرصه از قبل خریداری شده مواجه هستند گفت: بدون شک فروش عرصه در تمام شهرهای جدید بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و فروش عرصه به صورت اختیاری است و هر متقاضی که تمایل داشته باشد می تواند به خرید عرصه مسکن مهر اقدام کند.
وی ادامه داد: متقاضیان مسکن مهر برای خرید عرصه مسکن مهر مختار هستند و این اقدام با قیمت کارشناسی روز انجام می شود. پس متقاضیانی که تمایل داشته باشند می توانند برای خرید عرصه مسکن مهر به شرکت های عمران و کارگزاری ها مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، اگر چه هفته گذشته جابرانصاری مدیر عامل شهر جدید پردیس اعلام کرد که فروش عرصه مسکن مهر اختیاری است و هر سه ماه یک بار دولت قیمت آنرا اعلام می کند اما خبرها حاکی از این است که در شهر جدید هشتگرد این اقدام متوقف شده است و فروش عرصه به متقاضیانی که قبلا عرصه آن واحد مسکونی را خریداری کرده و حالا قصد انتقال آن به خریدار جدید را دارد متوقف شده است.

کد خبر: ۱۵۹٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • م IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      2 0
      ما معلولان نه توان خرید خونه داریم نه برداشت وام با کدوم‌درآمد؟؟؟؟؟ __انگار خدا جونم کمکمون‌کن تا کی شرمنده‌خوانواده
    • احمد IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      2 0
      در آبان ماه سال ۱۳۹۱ تازه ازدواج کرده بودم به امید خانه دار شدن در مسکن مهر پردیس ثبت نام کردم.امروز(۱۴۰۱/۰۴/۱۲) پسرم رو بردم کلاس اول ثبت نام کنم. ولی با گذشت یک دهه هنوز خانه دار نشدم. شاید سال بعد...
    • مهدی حاج ابراهیمی IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      0 0
      سال ۹۲ مسکن عمران پردیس فاز ۸ ثبت نام کردیم هنوز تحویل ندادند باید چکار کنیم ۰۹۱۹۵۵۹۷۳۳۸
    • رضا مسلمی IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      0 0
      با سلام ، بنده گوشم از این وعده ها پر شده از سال 92 که در فاز یازده زون 2 ثبت نام کرده ام گفت اند که پرونده مسکن مهر سال آینده بسته میشود ولی هنوز ادامه دارد ،،،،باتشکررضا از تهران
    • رستمی IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 0
      ماهم درمان مهر تبت نام کردیم و حدود ۳ میلیون پول از ماگرفتند در پروزه ی مسکن مهر اندیشه مهر ۳ ک بعد از یک مدت گفتند کلاهبرداری شده و هیچ جوابی دیگر ندادند تکلیف ما ک آن زمان پول واریز کردیم و واحدی دریافت نکردیم چیست ایا تعهد مسکن مهر واقعیات در همین حد شعار بود؟